Set anys aturat
TMB licita l’assegurança del Tramvia Blau per 30.000 euros
L’empresa pública de transports ja va mirar d’aconseguir una pòlissa l’any passat per 12.800 euros, però el concurs públic va haver de retirar-se.

Set anys i mig després que el Tramvia Blau sortís des de la plaça del Doctor Andreu en la seva última expedició cap a cotxeres –per a desesperació de veïns i amics del ferrocarril– l’emblemàtic trenet de la zona alta de Barcelona continua completament aturat. Espera que vagi prenent forma el projecte de remodelació de l’avinguda del Tibidabo que ha de tornar a posar-lo en marxa.
Que el tramvia no funcioni no implica que el seu responsable legal des de la dècada dels 80, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), pugui deslliurar-se de despeses i obligacions. Per exemple, té diversos treballadors a càrrec del manteniment del menut ferrocarril i, per això, n’ha de mantenir activa l’assegurança de responsabilitat civil.
De fet, el 7 de juliol passat TMB va anunciar la sortida a concurs públic de la pòlissa d’assegurança per als pròxims quatre anys, per un valor de 30.000 euros. En concret, es licita l’"assegurança de responsabilitat civil general i l’assegurança obligatòria de viatgers per al Tramvia Blau". Malgrat que parlar de viatgers pugui donar esperances als que esperen amb ànsia que el mític ferrocarril torni a caminar, el cert és que es tracta d’un mer tecnicisme.
"Les assegurances inclouen els treballadors i els danys a tercers per l’explotació [del tramvia]. I per explotació s’entén l’ús de la infraestructura on hi ha el tramvia. Per això també hem de tenir assegurança de viatgers, perquè com que tenim treballadors que el mouen, ja es consideren viatgers", explica un portaveu de TMB.
L’empresa pública ja va treure a concurs l’assegurança del Tramvia Blau l’octubre de l’any passat. En aquell temps, els documents parlaven d’"assegurança de responsabilitat civil per al Tramvia Blau", preveien un cost de 12.800 euros i oblidaven l’afegit de viatgers que sí que apareix en la licitació actual.
Notícies relacionadesPotser per això, l’empresa pública de transports va retirar l’oferta tan sols un mes després de presentar-la al públic, el 19 de novembre. Es va argüir llavors "una infracció no esmenable de les normes reguladores d’adjudicació del contracte". En concret, l’informe de desistiment d’expedient diu que "no es van determinar amb precisió les necessitats de l’Òrgan de Contractació, tant pel que fa a l’objecte com amb relació a la durada". És a dir, que la corredoria que s’emportés el concurs havia de cobrir més aspectes dels que es van pensar al principi i durant més temps del previst.
Això sembla haver-se tingut en compte en la licitació que va anunciar TMB la setmana passada, que eleva el pressupost fins als 30.000 euros, afegeix l’assegurança de viatgers i amplia la durada del futur contracte, que anirà des d’Any Nou del 2026 fins al 31 de desembre del 2029. Les empreses interessades tenen temps fins al 26 de setembre del 2025 per presentar la seva oferta.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sector elèctric Iberdrola reforça la seva liquiditat amb una línia de crèdit de 2.500 milions
- Perfumeria i cosmètica Puig factura 2.299 milions el primer semestre, un 7,6% més
- Construcció Habitatge insta les comunitats a pactar un nou pla de 6.660 milions
- Anàlisi i predicció de BBVA Research L’economia catalana alentirà el seu creixement fins a l’1,5% el 2026
- Boom turístic Els hotels sumaran 52.000 habitacions fins al 2028 a tot Espanya