MILLORES EN EL TRANSPORT DE l'autònoma

La UAB aconsegueix connectar tot el campus amb més autobusos

Tres noves línies enllacen des d'avui l'estació de Renfe amb totes les facultats

Un autobús al campus universitari de la UAB, a l’altura de la plaça Cívica, divendres passat.

Un autobús al campus universitari de la UAB, a l’altura de la plaça Cívica, divendres passat. / JOSEP GARCIA

2
Es llegeix en minuts
ALBERT SEGURA
CERDANYOLA

Els estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) es veuran sorpresos aquest matí a l’arribar al campus de Bellaterra i trobar més autobusos del que és habitual. Des d’avui, el centre ha posat a disposició d’estudiants i treballadors tres noves línies de bus per millorar la mobilitat entre els diferents edificis de la universitat i cobrir així una demanda que, en molts casos, fins ara només se solucionava caminant o en vehicle privat.

Fins divendres, l’autobús intern de la UAB oferia dos recorreguts que connectaven l’estació de Cerdanyola Universitat de Renfe amb els eixos nord i sud del campus, respectivament. El servei, totalment gratuït, s’amplia des d’avui fins a un total de cinc línies, que permetran escurçar el trajecte dels usuaris depenent del seu destí.

«El servei ofert fins ara estava orientat al voltant de l’estació i connectava totes les facultats, però únicament ho feia en un sentit», explica Rafael Requena, gestor de Mobilitat de la UAB, que assenyala que els nous recorreguts complementen les línies ja existents i que a més permeten invertir l’ordre de les parades. «Abans es podia anar de la Vila Universitària al Rectorat però no al revés, i a partir d’avui això ja és possible», apunta.

Notícies relacionades

Diàriament són entre 4.000 i 5.000 les persones que utilitzen els busos interns per enllaçar des de l’estació fins a les facultats, però aquest valor pot augmentar amb la creació d’una cinquena línia que no arriba a la parada del tren, sinó que enllaça la Facultat de Ciències amb el Biocampus, situats en dos extrems de la UAB. En total, l’ampliació permet cobrir el 100% dels destins sol·licitats, mentre que fins ara només s’arribava al 26%.

FÓRMULA MIXTA / La millora del servei ha estat possible gràcies a una fórmula mixta entre els autobusos de què disposa el centre universitari i l’explotació de l’empresa Font, que permetrà la circulació simultània d’entre cinc i set autobusos. «A primera hora funcionaran depenent de l’arribada dels trens a l’estació, i sortiran a mesura que estiguin plens, mentre que la resta del dia tindran una freqüència de pas de deu minuts», assenyala Requena. Els nous autobusos, accessibles per a persones amb mobilitat reduïda, representen l’antesala de futures propostes per millorar la mobilitat interna i externa, com un carril bici integral, noves línies de transport públic fins a Bellaterra o una gran estació d’autobusos.