NOVA FORMA DE TRACTAR AMB L'ADMINISTRACIÓ LOCAL
Barcelona instal·larà 45 'caixers' per facilitar tràmits municipals
Els ciutadans podran cursar totes les gestions comunes als Punts BCN
Algunes màquines es col·locaran en biblioteques i en centres comercials
Ni se’n pot treure diners, ni s’hi pot comprar entrades per al cine, però seran igualment útils. L’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, va assistir ahir a la posada de llarg dels nous quioscos (Punts BCN) per a tràmits i serveis que l’ajuntament col·locarà a tots els districtes de la ciutat. En total seran 45 màquines, semblants a caixers automàtics, les que fins a finals d’any es posaran en servei en 29 barris. Ahir se’n van fixar cinc als districtes de l’Eixample, Ciutat Vella, Sant Andreu i Nou Barris. L’hàbitat natural dels quioscos seran les oficines d’atenció al ciutadà (OAC), els centres cívics i les biblioteques. Al mes de setembre s’estendran, fins i tot, a alguns centres comercials, amb els quals l’ajuntament manté converses.
Amb una interfície agradable i poc exigent amb els coneixements informàtics dels usuaris, el menú que ofereixen els Punts BCN va des de les gestions pertinents per qualsevol canvi de domicili fins a l’agenda d’activitats del barri.
Segons dades municipals, un ciutadà que es disposi a fer una gestió en un punt d’atenció municipal s’ha d’esperar, de mitjana, entre 10 i 12 minuts fent cua, i després ha de liquidar el tràmit en només un parell de minuts.
MILLOR ATENCIÓ / Els quioscos no només eliminen aquesta espera tan molesta, sinó que com que s’hi deriven els tràmits més habituals, permeten «una millora de l’atenció personalitzada», va explicar l’alcalde. Per les 11 OAC passen, de mitjana, unes 5.500 persones cada dia.
Entre les oficines, el servei telefònic 010 i la web, el 2009 els ciutadans van fer més de 2.700.000 tràmits. La pàgina web va tenir 37 milions de visites i el 010 va rebre més de dos milions de trucades.
Els certificats de residència, amb 623.000 peticions, encapçalen la llista de documents que els ciutadans sol·liciten, seguit de lluny pels certificats de convivència (164.482) i les domiciliacions de l’IBI i l’impost de vehicles de tracció mecànica (47.000). Tots aquests documents es podran sol·licitar mitjançant el nou caixer. Durant els primers sis mesos un equip d’informadors ajudarà els visitants a familiaritzar-se amb la instal·lació.
Notícies relacionadesL’INICI D’UN PROCÉS / El que ara s’inicia, van explicar els tècnics de l’ajuntament, lògicament és només el començament d’un procés que ha de tendir a convergir amb altres plataformes de servei similars. Des de les màquines expenedores de títols de transport públic fins a les que faciliten entrades per a activitats d’oci, com ara cine i teatre.
De fet, en l’inici d’aquest projecte, l’ajuntament va compartir les visions i experiències dels tècnics de La Caixa que s’encarreguen dels Servicaixa.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia