COLOFÓ DE LA FESTA DE LA MERCÈ

BCN acull l'última prova de la Red Bull Air Race, que serà l'eix central de la Festa al Cel 2009

1
Es llegeix en minuts
CARLOS MÁRQUEZ DANIEL
BARCELONA

A l’aeròdrom de Sabadell, els 15 pilots de la Red Bull Air Race passejaven ahir anònims i tranquils, només distingits per una granota que semblava fer molta calor i una gorra amb el seu nom. La pau als boxs era contagiosa, fins que arribava el moment de provar l’avió una vegada més i el rugit del motor desvetllava el personal.«En aquest esport els tests ho són tot perquè no tenim els pressupostos de la fórmula 1 i hem d’aprendre de l’experiència», va explicar l’espanyol Alejandro Maclean, un participant en el campionat, que decidirà el vencedor aquest cap de setmana a Barcelona.

Si els avions són aquests dies al Vallès Occidental és per evitar el que va passar el 2007, quan la carrera no va arribar a celebrar-se per problemes de seguretat. En la prova del 2006, l’ajuntament va comptar més d’un milió de persones al front marítim i totes les previsions van quedar ridícules. Havia estat, no obstant, un èxit amb alguns peròs, com el fet que els avions s’enlairessin des d’una pista instal·lada a la platja o la casualitat de trobar-se a la zona de descens dels avions amb destí al Prat.«Hem ideat un circuit tan espectacular com segur», va assegurar un membre de l’organització. Maclean, que acabava de calibrar el seu avió en un vol d’uns 20 minuts en el qual no li van deixar fer acrobàcies, definia el circuit com a«lent però molt interessant»i es mostrava encantat de poder tornar a competir al seu país.

COMPTE AMB EL BICING / L’ajuntament preveu que 1.200.000 persones baixin a les platges de la Nova Icària, Bogatell i Mar Bella diumenge per seguir la Festa al Cel, en la qual desfilaran avions militars i naus històriques de transport a més dels bòlids de la Red Bull Air Race. El regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, va aconsellar evitar el Bicing –perquè les estacions no tindran prou ancoratge per a tanta demanda– i apostar sobretot pel metro, per evitar possibles aglomeracions en els accessos.

Notícies relacionades

Narváez va informar que les línies més pròximes –L-4, L-1, L-2 i L-3– es reforçaran per donar cobertura a l’elevada demanda i va avançar que un bus llançadora connectarà la

L-4 amb les estacions de Marina (L-1) i Monumental (L-2) amb l’objectiu de diversificar els itineraris de tornada a casa.