sinistralitat EN UN TRAM De l'eix del llobregat

L'autovia C-16 acumula casos de vehicles contra direcció

En un any hi ha hagut 5 accidents a l'entrar els conductors per accessos prohibits

Carreteres reforçarà la senyalització de les rotondes pròximes a la ruta Manresa-Berga

2
Es llegeix en minuts
JOSEP SALLENT
MANRESA

Només l’últim any, almenys cinc conductors s’han incorporat a la nova autovia de Manresa a Berga (C-16) per un carril de sortida, cosa que els ha portat a circular contra direcció per un dels eixos més transitats de Catalunya. En dos dels casos, l’error ha desembocat en un accident mortal, l’últim dels quals va tenir lloc la setmana passada, quan un violent xoc frontal entre dos cotxes va causar la mort dels dos conductors.

Davant aquests fets, la Direcció General de Carreteres ja s’ha compromès a estudiar el reforç de la senyalització de les rotondes d’accés, que es van fer noves amb el desdoblament de la carretera, per evitar confusions.

Els cinc accidents han estat coneguts perquè han requerit la intervenció dels Mossos d’Esquadra, encara que no es descarta que s’hagin produït altres situacions similars rectificades a temps, ja que així ho asseguren alguns usuaris habituals de la via. Els conductors que circulaven contra direcció no sempre han presentat signes de consum de drogues o d’alcohol.

Concretament, el conductor que va provocar l’accident mortal de la setmana passada era un home de 75 anys que procedia de Sallent i que va entrar de nit a l’autovia des de l’accés sud de la població. Aquest accés es troba enllaçat amb la xarxa de carrers de la població a través d’una rotonda de múltiples ramals i l’home, a les fosques i amb el senyal de prohibit a la seva dreta, i no a la seva esquerra, va entrar al carril de sortida de la C-16.

Notícies relacionades

GIRONELLA / L’altre accident mortal va tenir lloc just un any abans, el 30 de maig del 2008, a Gironella, concretament entre les entrades nord i centre de la població. Un tot terreny va entrar a l’eix viari en sentit contrari, en algun punt desconegut, i va circular un llarg tram fins a impactar frontalment contra un cotxe, el conductor del qual va resultar mort. Un mes després, el 21 de juny, els Mossos van detenir un home de 65 anys que va conduir deu quilòmetres per la C-16 des de Sant Fruitós de Bages fins al Pont de Vilomara en sentit contrari.

El 27 d’agost del 2008, la policia autonòmica va observar com un conductor entrava a l’autovia des de la rotonda elevada de Balsareny per un carril de sortida, de manera que va conduir en sentit contrari en direcció a Manresa fins a ser detingut. El 21 de febrer passat, va passar el mateix des de la rotonda elevada de Sallent Nord. L’infractor, que circulava ebri, va conduir fins a 16 quilòmetres per l’autovia contra direcció i va obligar altres cotxes a esquivar-lo. En tots dos casos, els conductors, per agafar el sentit Manresa, en lloc de fer tres quarts de la rotonda per agafar el carril d’incorporació adequat, van agafar el carril de sortida, que van trobar immediatament a la seva dreta i, que, a més, els quedava encarat, cosa que va facilitar la greu confusió. H