CREIXEMENT DEL PRINCIPAL OPERADOR DE LA INFRAESTRUCTURA MARÍTIMA
Trasmediterránea amplia el 66% la terminal del port de BCN
La naviliera dobla els metres de moll i construeix un pàrquing vertical de 1.000 places
L'empresa utilitza el solar de l'edifici demolit d'Interfrisa i s'obre a vaixells d'altres firmes
La reordenació i millora dels espais del port de Barcelona, amb inversions públiques i privades, segueix endavant encara que les xifres del moviment de mercaderies i de passatgers, excepte els creuers, siguin negatives des del 2008. La naviliera Trasmediterránea, inclosa en el grup Acciona, va presentar ahir una ampliació del 66% de les instal.lacions a les dàrsenes de Sant Bertran i del Morrot. La terminal de passatgers i càrrega situada al costat de la Ronda Litoral passa ara a anomenar-se Ferry i incorpora el solar alliberat amb l'en-
derrocament mitjançant explosius de l'enorme bloc d'Interfrisa, un aparcament vertical de 1.000 places acabat de construir i els molls que porten fins al pont mòbil de la Porta d'Europa.
Trasmediterránea ha invertit 36 milions en aquesta ampliació que ha augmentat de 7,7 a 12,9 les hectàrees de terreny portuari disponibles, a més de duplicar els metres de moll, que han passat de 651 a 1.260. En aquest canvi s'hi inclou el trasllat, realitzat ja fa temps, de la concessió que tenia l'empresa al moll Adossat.
Amb la concentració de les dependències al moll de Sant Bertran, la terminal Ferry incrementa de tres a cinc el nombre de vaixells que hi poden atracar simultàniament. A més, aquestes naus ja no seran totes de Trasmediterránea perquè Acciona obre el seu recinte i els seus serveis a altres navilieres. Es tracta de la prova d'un nou model comercial que a finals d'any es podria estendre a altres terminals de la companyia a Cadis, Las Palmas, Tenerife, Palma de Mallorca i València, segons va explicar el director general, Antonio Grávalos.
El 2008 van passar per la terminal ara ampliada 863.000 passatgers, 4.000.000 de tones de càrrega, 173.000 vehicles de passatge i 100.000 vehicles nous. Trasmediterránea és el principal operador de viatgers del port. Aquestes xifres, no obstant, han patit una caiguda important des de principi d'any. Grávalos va dir que el trànsit de mercaderies amb les Balears, les Canàries i el Marroc ha baixat un 20% i el de viatgers, d'un 15 a un 20%. El retrocés en la càrrega va començar amb els materials de construcció, va seguir amb els vehicles i ara afecta fins i tot els aliments, va explicar.
ESPAI PER A CREUERS
Notícies relacionadesEl president del port, Jordi Valls, va destacar que hi hagi inversions d'aquesta mena en els temps actuals i va al.ludir en especial al nou paisatge urbà, molt millorat, que Barcelona ha guanyat amb la desaparició de l'obsolet i lleig edifici d'Interfrisa, que Trasmediterránea ha pagat, i la incorporació del solar a la terminal.
Valls va explicar que els canvis que ha propiciat al recinte portuari l'operació de la naviliera permetran en el futur l'ampliació del moll Adossat i que s'hi construeixi la cinquena terminal E per a creuers, un tipus de turisme que eludeix la crisi i segueix a l'alça a Barcelona. El port espera superar una altra vegada el 2009 els dos milions d'aquests turistes, amb una pujada del 5%.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia