TRADICIÓ BARCELONINA
L'Home dels Nassos entrega les claus per obrir l'any nou a l'alcalde de Barcelona
L'Home dels Nassos, personatge de la tradició barcelonina que apareix el dia 31 de desembre i que té tants nassos com dies té l'any, ha entregat avui les claus per obrir l'any nou a l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, i ha rebut les de la ciutat.
Com fa des de fa més d'una dècada, un capgròs de nas superlatiu es passeja avui pels carrers de Barcelona i reparteix nassos com el seu, aquest any 25.000, més de 8.500 dels quals entregarà aquesta tarda als corredors que participin amb ell a la Cursa dels Nassos de Sant Silvestre.
A la carrera, l'Home dels Nassos serà l'únic corredor amb dos dorsals, un al davant per acomiadar el 2008 i l'altre al darrere per donar la benvinguda al nou any.
Per començar el seu únic passeig anual, l'Home dels Nassos, acompanyat dels animals de l'entitat l'Arca de Noè, el grup de percussió Percudium, els Cavallets Cotoners, el Cavallot de Petras Albas i la Mulassa de Barcelona, ha visitat el Mercat de Sant Antoni. Posteriorment, ha participat en la festa infantil per celebrar la restauració de l'antic abeurador del carrer Vila i Vilà, el segon que recupera Barcelona.
La cercavila s'ha dirigit després a la plaça de Sant Jaume, per saludar les autoritats de la Generalitat i de l'Ajuntament, entregar-los les claus per obrir l'any nou i rebre les de la ciutat, sobre la qual exerceix una mica com a alcalde durant tot l'any, ja que acostuma a rebre dels ciutadans cartes amb precs, opinions i queixes.
Aquests actes festius del 31 de desembre els organitza l'Arca de Noè amb el suport de l'Institut del Paisatge Urbà, l'Institut Barcelona Esports, la Comissió de Participació i Associacionisme i els districtes de Sants-Montjuïc i Eixample.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança