OBRES DE MILLORA A L'AUTOPISTA DEL MARESME

Mataró obre accessos a la C-32 per atenuar les retencions

El nou ramal d'incorporació cap a Barcelona ha costat 1,7 milions d'euros

1
Es llegeix en minuts
FEDE CEDÓ
MATARÓ

L'enllaç de l'autopista C-32 que a l'altura de Mataró es converteix en una variant lliure de peatge acumula un pas de vehicles que pot superar els 90.000 diaris. Fins fa pocs dies la sortida nord de Mataró era un punt d'importants retencions en hora punta que el situava com un nus d'extrema perillositat, ja que acumulava centenars de vehicles a l'interior del túnel en direcció Girona. La connexió viària inaugurada ahir pel conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, facilita una mobilitat més gran que dispersa la densitat en direcció a Barcelona i contribueix a pal.liar les retencions d'accés a la capital del Maresme.

La flamant infraestructura viària ha permès reestructurar els antics accessos que faciliten la sortida i la incorporació de vehicles en direcció a Barcelona, amb dos nous carrils d'accés i desacceleració. Fins divendres passat, quan va entrar en servei el nou vial, la sortida Mataró Nord de la C-32 només permetia als vehicles circular en direcció a Arenys de Mar. Entre les sortides Mataró Oest i Mataró Nord hi circulen diàriament 65.000 vehicles, dels quals el 80%, la majoria per motius laborals, es desplaça entre Mataró i l'àrea metropolitana de Barcelona, mentre que el 20% va cap a Girona.

MODIFICACIÓ

La construcció del nou ramal d'incorporació cap a Barcelona per la C-32 ha costat 1,7 milions i ha permès reformar la rotonda que connecta Mataró amb Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt per la carretera BV-5031 amb un vial de 200 metres de longitud que desemboca en un altre carril d'acceleració d'uns 220 metres. La modificació també ha contemplat la sortida de l'autopista per als vehicles procedents de Barcelona, i per això s'ha construït un altre carril de desacceleració i un vial de sortida, d'uns 320 metres, que connecta amb una rotonda a la mateixa

Notícies relacionades

carretera comarcal.

La nova infraestructura viària és la connexió natural amb el polígon industrial de Mata-Rocafonda, de manera que és una via amb molt de trànsit de camions de gran tonatge que contribuïen a saturar els accessos al centre de la ciutat. La màxima intensitat de trànsit de vehicles es produeix al tram entre la C-60, l'autopista de Granollers, amb l'enllaç de Mataró que accedeix a l'Hospital Comarcal i al centre comercial Mataró Park.