PROBLEMES EN UN SISTEMA DE TRANSPORT PÚBLIC
El Bicing es queda curt en zones elevades i es col.lapsa al centre
Molts usuaris només agafen les bicis de baixada i buiden les parades de Gràcia, les Corts i l'Eixample
L'afluència massiva a les àrees d'oci nocturn i les platges dificulta les entregues a Ciutat Vella

Una usuària, al costat d’una única bicicleta, inservible, al carrer del Canó, a Gràcia.
El pendent natural de Barcelona s'ha convertit en un obstacle difícil de remuntar per als usuaris del Bicing que volen trobar i utilitzar les bicicletes a les zones altes de la ciutat. Als barris que estan situats a prop de la muntanya, on les últimes setmanes s'han instal.lat noves estacions, és habitual no trobar-hi unitats. Aconseguir-ne una de disponible i sense avaries és l'excepció. L'ús massiu del servei, sense una eficient redistribució de les unitats, també ha col.lapsat l'entrega de bicicletes a Ciutat Vella, en especial a les parades pròximes a les zones de platja i d'oci nocturn.
La majoria dels viatgers que viuen en llocs amb pendent utilitzen aquest servei de baixada, però opten per altres sistemes de transport de pujada. El servei de distribució de bicicletes, que es fa amb petites furgonetes per tota la ciutat, no dóna l'abast per pal.liar la descompensació que també omple d'unitats les parades de plaça de Catalunya i de les seus universitàries els dies laborables.
A la web del Bicing, on es pot consultar el nombre de bicicletes disponibles en cada parada, hi constaven ahir 359 estacions operatives, de les quals almenys 85 (un 25% del total) no tenien bicicletes a les 11.15 hores. D'aquestes, 22 estaven ubicades a l'Eixample (en especial a la part alta), 13 a les Corts, 11 a Gràcia, 11 a Sant Andreu, 7 a Horta i la resta en altres barris.
VIATGE INCERT Les nits i els caps de setmana també sorgeix el fenomen contrari a la part baixa. Els que es desplacen a les parades de Liceu, Raval i Barceloneta no poden aparcar la bici perquè tots els ancoratges estan ocupats. Diumenge passat a les 23.00 hores, vuit estacions estaven completes i no podien rebre més unitats, segons la pàgina web del servei. L'inconvenient fa que molts usuaris hagin de desfer el camí re-
corregut per buscar altres estacions i fins i tot han de pagar una penalització de 30 cèntims per no tornar la unitat abans dels 30 minuts permesos per trajecte.
Els usuaris d'aquest servei saben que el nombre real de parades sense bicicletes acostuma a ser molt més gran, perquè a vegades les que estan ancorades consten com a operatives però estan avariades. "Cada dia surto a les 20.30 hores de la feina i vaig fins a la parada de Bicing 88, al carrer de Muntaner. De sis dies a la setmana, aconsegueixo bici com a molt un dia. Per pujar, no tinc mai problema, però per baixar és impossible. El sistema de distribució no funciona", opina Ricardo Bugs, de 29 anys.
"No és fiable i per això mai l'utilitzo quan tinc pressa. Deixar un cap de setmana la bicicleta al Palau de la Música o al Raval és gairebé impossible. Tot i així, em sembla que el Bicing és una excel.lent idea, però ha de ser millorada", sosté Adrià Monés, de 28 anys.
Notícies relacionadesEls responsables del servei expliquen que el Bicing és ideal per utilitzar com a complement d'altres transports públics, però no pot substituir els sistemes massius de mobilitat. "No entenc per què obren més parades si no poden garantir bici. Han tret cinc places d'aparcament per instal.lar aquesta estació que no en té mai", manifesta Juan Manuel Ibarra, veí del carrer de Cardener, a Gràcia.
El servei arribarà els pròxims dies a les 400 parades operatives, fet que suposarà la fi de les ampliacions previstes. Els responsables s'han compromès a analitzar els fluxos de trànsit i intentaran coordinar una millor distribució.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Crim de la Guàrdia Urbana Una criminòloga sentencia la personalitat de Rosa Peral: «Seductora, manipuladora i mentidera»
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?