REFORMA D'UN MITJÀ DE TRANSPORT SINGULAR
El nou telefèric de Montjuïc comença a 'volar' dimecres
La instal.lació duplica la capacitat a la recerca de 600.000 turistes anuals
Les cabines són més àmplies i ràpides que les anteriors de color vermell
Aquelles cabines vermelles sense vidres, en què el vent, el fred però també la calor s'apoderaven dels passatgers, han desaparegut per sempre del cel sobre la muntanya de Montjuïc. A partir de dimecres vinent seran unes cabines més modernes, de color gris i tancades amb grans plafons panoràmics transparents que salvaran els 84,5 metres de desnivell entre l'estació Parc Montjuïc, on acaba el funicular, i els afores del castell, a 173 metres sobre el nivell del mar Mediterrani.
Els turistes que s'acostaven ahir a les estacions lamentaven no poder utilitzar encara un mitjà de transport que estarà dirigit específicament a ells, amb una parada del Bus Turístic a l'estació inferior. Els únics que es podien asseure ahir a les cabines eren treballadors de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) per posar a prova el personal que atendrà els passatgers del renovat telefèric.
REFORMA TOTAL
Les noves instal.lacions tenen poc a veure amb l'antic telefèric, construït el 1969, i que va patir un aparatós accident quan el 1998 dues cabines van xocar i van caure a terra, una caiguda de 20 metres, amb la sort que precisament aquestes dues no portaven cap passatger. En aquella ocasió es va responsabilitzar, en part, el fort vent de l'accident.
Ara, el telefèric, construït per l'empresa italosuïssa Leitner, una de les més importants del món en el seu sector, reuneix avançats sistemes de seguretat, que inclouen dos anemòmetres. Quan el vent bufa a 60 quilòmetres per hora, sona una alarma. S'atura el telefèric si sobrepassa els 70, cosa que no faria que el balanceig de les cabines fos insegur, però sí que resultaria bastant desagradable.
Per 7,50 euros els adults i 5,75 els nens es pot fer un viatge d'anada i tornada que, en total, no supera els 10 minuts. Els passatgers del Bus Turístic tindran descomptes i d'aquí és d'on sortiran la part més important dels 400.000 passatgers que s'esperen aquest primer any i que, d'aquí a dos anys, haurien d'arribar fins als 600.000. L'últim any complet de l'antiga instal.lació, el 2004, es va tancar amb 500.000 passatgers, amb la diferència que ara el telefèric estarà obert cada dia de l'any.
Notícies relacionadesDOBLE CAPACITAT
Les 55 cabines han duplicat la seva capacitat --de quatre a vuit passatgers-- i podran transportar 2.990 persones per hora. A més, circularan a 3,5 metres per segon, que representen 12 quilòmetres per hora, i passaran per 12 pilars de suport en lloc dels set anteriors. Una de les grans novetats és que a la nit les cabines es recullen en un dipòsit subterrani a l'estació intermèdia, la del Mirador, on també se'n fa el manteniment.
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Bizum Bizum canvia les regles: a partir d'ara aquests enviaments estaran prohibits
- Tribunals Els Mossos que van ajudar a escapar Puigdemont van aparcar el cotxe de la fuga el dia anterior a Arc de Triomf
- Informe d’Acció Catalunya és la segona regió del món que més inversió tecnològica atrau per al sector de la salut
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers