CANVIS AL COSTAT D'UN POPULAR TEATRE DEL PARAL.LEL

La plaça d'El Molino portarà el nom de la Bella Dorita

La sala obre les portes als ciutadans abans d'iniciar les reformes

2
Es llegeix en minuts
JORDI SUBIRANA / BARCELONA

La plaça situada davant del teatre El Molino portarà el nom de la Bella Dorita, una vedet símbol de la vida nocturna del Paral.lel barceloní, que va treballar en aquesta sala. Ahir i avui, l'espai obre les portes gratuïtament als ciutadans abans d'iniciar les reformes. El local començarà una nova etapa abans de dos anys.

La plaça serà inaugurada, aproximadament, a finals del 2007. El gerent del districte de Sants-Montjuïc, Josep García Puga, va explicar que l'espai es renovarà amb nou mobiliari urbà i s'ampliarà. Per a això està previst suprimir el tram de calçada dels carrers de Vila i Vilà, que hi ha davant del teatre, i el de Fontrodona, situat just al costat del Paral.lel. Així, per exemple, només podran circular per carrers com els de Roger i Salvà, situats als dos costats d'El Molino, veïns i comerciants. S'hi col.locaran pilars per evitar el pas d'altres vehicles.

VÍDEO HISTÒRIC

L'anunci va coincidir amb el primer dia de portes obertes del teatre, que avui es repetirà entre les onze del matí i les sis de la tarda. Els barcelonins han d'entrar al teatre amb un casc d'obra, a causa del mal estat de l'edifici. A l'interior es projecta un vídeo amb diferents moments de la història del teatre i s'hi exhibeix la maqueta del nou immoble. Demà, les visites estan reservades a convidats i exartistes i extreballadors.

Les obres de reforma començaran un cop la propietat tingui els permisos municipals, papers que espera obtenir entre l'abril i el maig. La reforma inclou la conservació de la façana actual, amb el molí i les aspes, i construir darrere un altre edifici envidriat amb cinc plantes d'altura i dos soterranis.

Notícies relacionades

La sala principal tindrà capacitat per a unes 230 persones i inclourà, a més de l'escenari, dos petits amfiteatres i un espai amb cadires i taules. Una de les novetats d'El Molino serà la planta terrassa, que es construirà a sobre de les aspes. Tindrà vistes al Paral.lel i funcionarà com a cocteleria i cafeteria. La resta de pisos es destinaran a oficines, vestidors i sala d'assajos. Als soterranis s'hi col.locaran els lavabos, la cuina i els magatzems.

El Molino programarà cabaret, espectacles de varietats, màgia, flamenc i dansa i donarà sortida a nous artistes. Com en altres etapes, seguirà col.laborant amb els veïns i, de tant en tant, cedirà alguna sala al barri. La propietat també estudia donar un tracte preferent als residents en el pagament d'entrades.