SUCCÉS A L'AEROPORT DEL PRAT

El gel va causar l'accident d'un avió d'Air Nostrum

El bloqueig del tren d'aterratge va provocar el primer dels dos incidents aeris

Aviació Civil indica en el seu informe que es van trobar plaques d'uns 10 centímetres

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO / BARCELONA

L'acumulació de gel a l'allotjament del tren d'aterratge davanter s'estudia com la possible causa de l'aterratge d'emergència d'un avió de la companyia Air Nostrum dimarts, 23 de gener, a l'aeroport del Prat de Barcelona, en què no hi va haver ferits.

L'accident es va produir quan el pilot del Dash 8 Q-300 no va aconseguir fer baixar correctament la roda del morro de l'avió i va haver d'aterrar d'emergència recolzant-lo directament sobre la pista durant uns 200 metres. A penes 24 hores més tard, un altre avió de la mateixa companyia, però del model CRJ 200, també va efectuar un aterratge d'emergència al mateix aeroport per una avaria similar, en què es van registrar dos ferits lleus.

DIPÒSITS

Notícies relacionades

L'informe preliminar de la Comissió d'Investigació d'Accidents i Incidents d'Aviació Civil (CIAIAC) indica, segons l'agència Efe, que quan es va procedir a alçar el morro de la primera aeronau amb una grua per inspeccionar-la i actuar sobre els comandaments van caure a terra diversos trossos de gel d'uns 10 centímetres de llarg. A més, els investigadors de la CIAIAC van observar que a les comportes del tren davanter i a la mateixa pota hi havia dipòsits de gel que en alguns casos superaven els cinc centímetres de gruix.

L'avió Dash 8-300 operat per Denim Air per a Air Nostrum s'havia enlairat de Barcelona dimarts passat a les 09.48 hores amb destí a Pamplona, on hi havia aiguaneu a la pista. A la tarda va fer el viatge de tornada i a l'aterrar el pilot ja no va poder treure el tren d'aterratge.