DEBAT SOBRE EL TRAJECTE DE L'AVE

Un geòleg de la UPC advoca perquè l'AVE passi pel Vallès pels riscos del subsòl de Barcelona

1
Es llegeix en minuts
EFE / BARCELONA

El director del departament d'Enginyeria Minera i Recursos Naturals de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Josep Maria Mata Perelló, ha alertat avui dels riscos freàtics que presenta el subsòl del centre de Barcelona i ha apostat perquè el traçat de l'AVE passi pel Vallès.

Mata Perelló s'ha referit a les últimes esquerdes aparegudes en alguns edificis del Prat, que els veïns atribueixen a les obres de l'AVE, i ha assenyalat que "s'ha d'anar molt amb compte amb les obres" d'aquesta infraestructura ferroviària.

El director no ha volgut atribuir directament aquestes noves esquerdes a les obres de l'AVE, ha recordat que "es crearà una comissió per investigar-ho" i ha afegit que "també es podria tractar del resultat d'una psicosi col·lectiva arran del que va passar al Carmel".

La geologia, ciència inexacta

El traçat actual de l'AVE contempla travessar la ciutat de Barcelona pel centre, una opció que Mata Perelló considera "la pitjor de totes", i s'inclina per un traçat "que passi pel Vallès", davant la certesa que "el litoral és una zona de falles", si bé puntualitza que "seria millor pel litoral que pel centre".

Notícies relacionades

El geòleg es mostra convençut que "es faran estudis a fons" sobre la viabilitat del traçat pels carrers Provença i Mallorca, però recorda que "la geologia no és una ciència exacta", i que la zona de l'Eixample presenta "riscos a nivell freàtic per les rieres que hi ha al subsòl".

Mata Perelló ha exemplificat el risc existent amb "l'ensorrament que han produït les obres del metro a Sao Paulo", d'uns 30 metres de profunditat.