ACTUALITAT BLAUGRANA
Compte enrere per a les obres de l’Espai Barça: el club té dues de les tres llicències
Les claus del finançament de l’Espai Barça
Laporta, sobre el nou Camp Nou: «¿Limak? El procés de licitació ha sigut exemplar»
«Tot el que necessitem per començar l’1 de juny ho tenim», afirmen des de les oficines del Camp Nou a EL PERIÓDICO. Davant els rumors de possibles retards en l’inici de les obres de l’Spotify Camp Nou, fonts de l’entitat blaugrana reiteren que totes les llicències estan en ordre, almenys les necessàries per començar l’1 de juny. És més, admeten que ja s’està organitzant l’acte en què es farà entrega simbòlica de les claus per a l’inici de les obres.
El Barcelona parteix de dos tipus de llicències per poder executar les obres de l’Estadi: les de demolició i la de remodelació. Mentre que les primeres estan validades, la segona té serrells pendents, però que no impediran l’inici de les obres en el termini previst. En total, el Barcelona ha tramitat tres llicències, de les quals ja en té dues validades. Sobre la que falta, des de l’ajuntament s’assegura que hi ha temps.
El primer document que es va presentar a l’Ajuntament de Barcelona estava basat en el primer projecte de l’Espai Barça, el de la directiva de Josep Maria Bartomeu. El club, havent refet el pla, va consultar al consistori quina era la millor via per fer els canvis necessaris: retirar-la i entregar-ne una de nova o fer modificacions sobre la ja presentada. Des de l’organisme públic es va recomanar mantenir la ja validada i fer modificacions parcials per agilitzar els tràmits. D’aquestes, totes estan validades menys una, encara en tràmit, que pertany al tram final de les obres i que el club assegura que rebrà en un mes i mig, com a màxim.
Transcursos de les llicències
L’abril del 2022, l’Ajuntament de Barcelona va concedir la llicència de demolició perquè el Barça pogués començar les obres de remodelació de l’Spotify Camp Nou. Aquest primer text estava previst que fos modificat amb alguns canvis demanats per la directiva de Joan Laporta. Aquestes modificacions tenen relació amb aspectes de sostenibilitat, tecnologia, innovació i accessibilitat.
Per exemple, es preveu instal·lar 18.000 metres quadrats de plaques fotovoltaiques a la nova coberta, un sistema de geotèrmia i de distribució de fred i calor global i un sistema de reutilització de les aigües pluvials de la coberta, impulsar l’economia circular i potenciar la biodiversitat de la zona, amb un increment del 15% de la massa forestal del recinte.
El Barça compta amb el permís per tirar a terra la tercera graderia de l’estadi i per això ja es va efectuar una part dels treballs quan es va enderrocar part del gol sud durant l’aturada pel Mundial de Qatar. La llicència amb què ara mateix compta el club blaugrana no inclou la tribuna, per a la qual s’està tramitant un nou permís que està «pendent d’abonar i recollir», segons informen a aquest diari fonts del Departament d’Urbanisme de l’Ajuntament de Barcelona. Les obres de l’estadi començaran enderrocant la tercera graderia abans de construir els fonaments del que serà la tercera anella del nou estadi culer.
Per poder complir el termini d’un any i mig que s’han marcat el Barça i Limak, l’empresa constructora turca, es necessitaran uns 3.000 treballadors en dos torns de vuit hores de dilluns a dissabte. Per afrontar la part tècnica amb garanties, Limak utilitzarà sis grues gegants úniques al món que són de la seva propietat, tal com va explicar Catalunya Ràdio fa unes setmanes.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Cues pel 48 Open House Barcelona
- Problemes de repartiment «Paquet no entregat per no ser a casa»: el volum de feina i les penalitzacions, darrere d’aquest ‘truc’ dels repartidors
- El bloc progressista del CGPJ acusa la presidenta de trencar el consens
- Forta, valenta i decidida
- La dona sense pèls a la llengua
- 17-A FOTOS | Així es roda ‘Cronos’ a la Rambla de Barcelona: la pel·lícula sobre els atemptats del 2017
- Acte a Castella i Lleó Sánchez titlla d’«indecent» que Mazón segueixi al capdavant de la Generalitat: «¿Algú sap on és Feijóo?»
- Investigació en curs Detinguts dos sospitosos pel robatori al Louvre
- Bones notícies per a les famílies: Hisenda exonera amb més de 1.000 euros les famílies amb majors de 65 anys
- Cas obert La família de Pol Cugat, el jove assassinat en una plantació de marihuana, demana una altra vegada a Google que l’ajudi a trobar el seu cos
