ACTUALITAT BLAUGRANA
El Barça anuncia el fitxatge de De Jong
El club blaugrana pagarà uns 90 milions pel traspàs de la jove perla del futbol holandès
Es va acabar la incertesa. Frenkie de Jong (Arkel, 1997), un dels futbolistes joves més cobejats en els últims mesos pels grans clubs europeus, jugarà a partir de la pròxima temporada al FC Barcelona. Així ho acaba d’anunciar el club blaugrana a les seves xarxes socials. L’acord a tres bandes entre el jugador, el Barça i l’Ajax ha quedat tancat aquest dimecres i contempla un preu de traspàs de 86 milions d’euros (75 de fixos més 11 de variables) i un contracte per cinc temporades, fins al 2024.
Ho estàveu esperant... pic.twitter.com/inwzEFA8dn
— FC Barcelona (@FCBarcelona_cat) 23 de enero de 2019
La contractació de la jove perla de l’Ajax ha quedat segellada després que una expedició del FC Barcelona formada pel president, Josep Maria Bartomeu; el director general, Òscar Grau; el mànager esportiu, Pep Segura, i el cap dels serveis jurídics, Román Gómez Ponti, es desplacés aquest matí a Amsterdam per tancar l’operació. El moviment es va accelerar quan a les oficines del Barça es va rebre dimarts la notícia que el centrecampista, després d’unes jornades de reflexió, havia reconsiderat la seva idea inicial d’unir-se a les files delPSGi havia decidit finalment associar el seu futur a l’equip que comandaLeo Messi.
Com va revelar dimarts a la nit el programa ‘El club de la mitjanit’ de Catalunya Ràdio, l’agent del futbolista holandès, Ali Dursun, va trucar al PSG, al Manchester City i a la Juventus i PSG (els tres clubs que més afany havien tingut en la incorporació de De Jong) per agrair-los el seu interès i comunicar-los que el seu client havia pres la decisió d’acceptar la proposta del Barça.
La fascinació blaugrana pel jugador ve de lluny. Va ser Robert Fernández, en la seva etapa com a secretari tècnic del Barça, el que va iniciar els contactes amb l’entorn de De Jong per fer-li arribar l’interès del club. Però les bones actuacions del jove centrecampista tant en l’Ajax com en la selecció van despertar també l’atenció d’altres gegants europeus i es va veure ràpidament que l’operació, lluny de ser senzilla, es convertiria en un camí llarg i tortuós. Tant, que fa tot just dues setmanes nombrosos mitjans europeus van donar per fet que De Jong ja havia donat el sí al PSG.
Al saber que el jove jugador de 21 anys s’inclinava per acceptar la multimilionària oferta parisenca, Josep Maria Bartomeu va viatjar la setmana passada a Amsterdam per fer una última temptativa. El president blaugrana va intentar convèncer l’internacional holandès del paper fonamental que se li reservava en la construcció del Barça del futur, a part de remarcar l’al·licient que suposarà poder jugar uns anys amb el millor futbolista de tots els temps.
A De Jong, que tenia dubtes en vista de l’extensa competència en la medul·lar blaugrana, li devia agradar el que va sentir. També li devia agradar que, segons les informacions aparegudes a la premsa holandesa, el Barça estigués disposat a augmentar la seva oferta econòmica fins a arribar als 10 milions d’euros de fitxa i sis més en variables, la qual cosa situa el centrecampista d’Arkel a la franja alta de l’escala salarial, al nivell de Dembélé i Coutinho.
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- En dos anys Catalunya vol incorporar 200.000 migrants al mercat laboral amb el nou reglament d’estrangeria
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Estudi científic Treballar en excés pot alterar l’estructura cerebral i perjudicar des de la regulació emocional fins a la presa de decisions
- Energia Naturgy frena 42.000 connexions il·legals que tenen un cost milmilionari
- Xifres del 2024 Esteve ingressa 744 milions i apressa la seva estratègia de compres
- Cost de la vida El preu de l’oli d’oliva baixa un 42% en un any i se situa al nivell del 2023
- Protecció de la infància Els detinguts en la trama de pederàstia de Barcelona són "homes corrents"
- El líder va regentar a València un prostíbul masculí amb menors