EL PRIMER TÍTOL DE LA TEMPORADA
Martino insta a jugar amb "intel·ligència" davant l'Atlètic
"El problema el tindré jo per formar l'equip. Els futbolistes es posen i es treuen sols", afirma el tècnic del Barça
Els jugadors vestiran aquesta nit a Madrid la samarreta amb els colors de la senyera
Martino, sobre l’Atlètic: És un equip molt intens. Se senten còmodes fins i tot sense la possessió de pilota /
ElVicente Calderón acollirà dimecres a la nit el duel d'anada de laSupercopa d'Espanya entre l'Atlètic i el Barça, la primera part delprimer títol de la temporada. "No havia jugat mai un partit a les onze de la nit, ni tampoc he vist queun club pagui part del transport", ha afirmat sorprèsGerardo 'Tata' Martino, l'entrenador blaugrana aquest dimarts a la roda de premsa prèvia al xoc.
L'entrenador argentí s'enfronta a un nou desafiament. En realitat, al primer gran desafiament. I demana jugar-lo "amb intel·ligència" perquè es tracta d'un partit de 180 minuts. "No tot es decideix en el primer partit, hi ha una revenja", ha precisat el nou entrenador delBarça, que aquesta nit sortirà a jugar a Madrid amb lasamarreta amb els colors de la senyera. Després de la pluja d'elogis que ha rebutpel 7-0 davant el Llevant en el debut de la Lliga, Martino ni s'immuta. "Gràcies a Déu no em modifiquen la forma de viure. Prefereixo, és clar, els elogis que les crítiques. Però segueixo vivint de la mateixa manera", ha subratllat.
Xoc d'entrenadors inèdit
Tampoc s'ha deixat arrossegar pels afalacs que ha generat la recuperació de la pressió, un dels elements diferenciadors de l'equip. "Si aquest tret s'ha incorporat o no, no és una dada que es pugui donar per un partit. Hauran de passar 8, 10 o 12 dates per seguir sostenint-lo i veure si definitivament si l'equip l'ha recuperat", ha ditTata,abans d'abocar-se a lloances cap al rival. "No m'he enfrontat mai amb elCholo [Diego Pablo Simeone]. La seva carrera d'entrenador, que és molt curta, ha sigut com la de futbolista. Ni 10 anys fa que és entrenador i ha aconseguit molts títols, molts elogis, molt reconeixement", ha recalcat.
Martino sap que l'Atlètic "és un equip molt sòlid, molt vertical, molt directe, que et porta a la seva manera de jugar i que guanya, guanya molt", de manera que s'enfronta a un enorme repte. "Serà una prova duríssima", ha precisat l'entrenador delBarça, que ha tornat a reconèixer queva parlar amb Messi per anar dosificant els seus esforços al llarg de la temporada. "Hauré de ser suficientment curós per no treure'l cinc vegades seguides. És una qüestió d'equilibris, jo et dono, tu em dónes. I així amb tots els jugadors".
Curós amb Messi
En aquest aspecte, Martino té clar l'onze que alinearà al Vicente Calderón --"el sé, però no el diré fins demà", ha dit--, encara que no ha volgut donar pistes sobre si col·locarà Neymar de titular i ha esgrimit quines són les seves normes de comportament. Tant fora com dins del vestuari. "No m'agrada aquest rol d'autoritat. Això de com que sóc aquí, mano jo. Em sentomés còmode en el diàleg. Si hi ha arguments que em porten a canviar d'opinió no penso que la meva autoritat estigui en discussió", ha detallat.
I Martino pensa que el Barcelona "no busca objectius, nous, sinó repetir els que ja va aconseguir", com guanyar els tres títols en un any o col·locar, de nou, Messi, Xavi iIniesta com els tres millors del món. "El problema el tindré jo per formar els equips, no ells per entrar-hi. Solem dir que són els futbolistes els que es posen i treuen de l'equip", ha afirmat sobre la gran plantilla de què disposa.
Els que hi eren i els que han arribat
Notícies relacionadesPer acabar, i abans de posar-se a dirigir l'últim entrenament previ al viatge a Madrid, el tècnic ha volgut llançar un missatge. Enterrar vents de revolució. I, en realitat, per donar suport a Jordi Rourai a la resta de l'equip tècnic deTito Vilanova que col·labora diàriament amb ell. "Estem treballant tots, els que ja hi eren i els que hem arribat ara.No és tan diferent el que estem fent. Ni ens entrenem una hora més ni correm 10 quilòmetres, ens anem coneixent entre tots", ha argumentat.
"No hi ha una modificació que ho canviï tot en quatre setmanes", ha reiterat. Entre altres raons perquè no ha tingut temps entregires, partits amistosos, inici de la Lliga i ara la Supercopa. "És molt bonic muntar una història, però no hi ha grans canvis. Només hem entrenat algunes qüestions i els jugadors ho han fet", ha dit.
- Enquesta eleccions generals Espanya: Sumar i Junts perdrien la meitat dels seus escons després de dos anys de suport a Sánchez
- Drets laborals Renúncies per venjança: la tendència que més temen les empreses
- Als 50 anys Mor Esperanza García, exdiputada del PP i delegada de la Junta d'Andalusia a Catalunya
- Tens nafres a la boca que no desapareixen? Podrien ser el primer símptoma del càncer oral, que no para d’augmentar
- Una cinquena alumna acusa el professor del Conservatori del Liceu de tocaments
- Els consells de Maria José Valiente Maria José Valiente, psicòloga: "Quan envellim, ens reconciliem amb el temps"
- El Barça segella l’acord amb Nico Williams i pagarà els 58 milions de la seva clàusula de rescissió
- Educació a Catalunya Els campus d'estiu universitaris per a estudiants d'ESO es multipliquen a Catalunya
- Ramaders Catalunya extrema els controls després de detectar tres focus de tuberculosi bovina
- Bombers de la Generalitat Indignació interna a Bombers per la incorporació d’efectius en pràctiques per a Sant Joan