Possible nou govern
Albiol suspèn reunions, comissions i un consell d’administració des que van esclatar els Papers de Pandora
L’oposició de Badalona podria materialitzar l’acord per a la moció de censura en els pròxims dies

zentauroepp53322854 albiol200505151658 /
El govern de Xavier García Albiol ha suspès les reunions previstes que fan setmanalment els regidors del govern i de l’oposició de Badalona i ha mantingut només a l’agenda les comissions informatives del ple d’octubre, que es va celebrar divendres passat i que són obligatòries per llei. L’anul·lació de la resta de trobades coincideix amb l’esclat dels Papers de Pandora, on Albiol apareix relacionat amb una societat a Belize, un paradís fiscal de Centreamèrica.
En les seves comunicacions amb l’oposició, no obstant, el govern municipal no ha al·legat cap motiu concret per anul·lar les reunions. Mentrestant, l’oposició manté obert el diàleg per presentar una moció de censura a l’alcalde. Segons indiquen a EL PERIÓDICO fonts pròximes a les negociacions, l’acord per la moció es podria consensuar en els pròxims dies, a l’espera de la decisió que prengui la direcció del grup local del PSC.
El dimecres dia 13, quan va esclatar la polèmica, el govern del PP ja va comunicar als grups de l’oposició la suspensió d’una comissió informativa extraordinària que s’havia de reunir aquell mateix dia i que havia de servir per celebrar un ple extraordinari, previst per a aquest dilluns, però tampoc es va acabar convocant.
Dijous es va ajornar, també sense nova data, la reunió de seguretat amb l’oposició. «En els pròxims dies es tornarà a convocar una altra reunió», es va limitar a dir el govern. I també dijous es va ajornar «fins a nou avís» la comissió del Consell Escola Municipal, que evita de facto la convocatòria del mateix Consell Escolar del 21 d’octubre, com es preveia inicialment.
Aquest dilluns, el govern popular de Badalona també ha anul·lat la celebració del Consell d’Administració de l’empresa pública Badalona Serveis Assistencials (BSA), encarregada de la gestió de l’Hospital Municipal de Badalona. S’havia de celebrar aquest dimecres i l’empresa comunica als grups que la suspensió és per causes «alienes» a la seva voluntat.
«Se li acaba el temps»
Mentrestant, els grups de l’oposició mantenen obertes les converses per presentar una moció de censura a l’alcalde en els pròxims dies. Tot i que la voluntat dels partits és que Albiol dimiteixi o que el partit el faci dimitir, si això no ocorre en les pròximes hores, s’activaran els mecanismes per desbancar-lo de l’alcaldia.
«Se li està acabant el temps. No passarà dels pròxims dies», ha advertit el president del grup municipal del PSC, Rubén Guijarro, en una entrevista a Ràdio Ciutat de Badalona. Aquest dilluns, de fet, l’executiva nacional del PSC hauria de validar l’operació i donar via lliure a l’executiva local per negociar amb la resta de partits.
Per la seva part, Guanyem Badalona, l’altra peça clau perquè prosperi la moció i que ja es va mostrar oberta a cedir l’alcaldia als socialistes, ha celebrat dues assemblees, una aquest diumenge i l’altra dijous passat, en les quals les bases han validat un nou govern «en el qual hi hagi un colideratge entre nosaltres i el PSC», tot i que fonts del grup expliquen que no s’ha concretat com es tradueix aquesta cogovernança.
«Les confiances amb el PSC s’han de construir i això només es pot fer ambuna relació bilateral que, d’altra banda, és el que també ens demanen els altres grups municipals», remarquen des de Guanyem.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- CAS SANTOS CERDÁN-ÁBALOS Koldo García després de conèixer l’informe de l’UCO sobre Santos Cerdán: «Acaba de començar»
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- HANDBOL Els àrbitres expulsen el Barça de la lluita per la seva 13a Champions
- Metamorfosi demogràfica Un terç de l’Eixample és estranger
- Tensió als Estats Units "Motivació política" en l’assassinat d’una congressista i el marit
- Una nutricionista sobre la dieta que cal seguir si tens el còlon irritable: "No has de menjar res que t’inflami"
- Predicció La calor s’intensifica a partir de dilluns i algunes zones de Catalunya arribaran als 40 graus
- Xifres d’Interior Rècord d’identificacions policials a Catalunya: 1,2 milions el 2024
- Defunció Mor als 63 anys l’empresari Miquel Suqué, del Grup Peralada
- Acte del PP Feijóo demanarà la compareixença de Sánchez al Congrés perquè es «retratin» els seus aliats: «Si el segueixen recolzant, seran els seus encobridors»