CONFLICTE LABORAL

TVE suspèn per la vaga l'estrena de 'Cántame cómo pasó'

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
MADRID

TVE ha decidit suspendre l’estrena del seu concurs musicalCántame cóm pasó, prevista per a demà divendres, a causa de la convocatòria de vaga de 24 hores dels treballadors de la corporació estatal, en protesta per l’externalització de les produccions. Presentat per Anne Igartiburu,Cántame... és una proposta per seleccionar artistes que interpretaran els diferents personatges de la popular sèrieCuéntame cómo pasóen una futura adaptació per a una obra de teatre musical. Com que aquest espai es realitza en directe, la direcció de la TVE estatal ha optat per endarrerir-ne la presentació i evitar d’aquesta manera l’enfrontament directe amb els treballadors.

Tot i que encara no s’han tancat totes les negociacions, la direcció de TVE i els representants dels treballadors ja han arribat a un principi d’acord dels serveis mínims que es realitzaran durant la vaga de divendres. En un principi, els diferents canals de TVE i RNE emetran una programació alternativa i els informatius habituals, però amb una durada reduïda. «Bàsicament serà una graella molt semblant a la que ja es va oferir quan es va convocar l’última aturada dels treballadors, el 3 de març passat», va explicar ahir a EL PERIÓDICO un portaveu de la direcció de RTVE. En aquella aturada, també de 24 hores, es va posar en perill la retransmissió del partit amistós de futbol França-Espanya, però com que el senyal del partit el produïa i el realitzava la televisió francesa, es va poder veure sense problemes per TVE-1.

Notícies relacionades

La convocatòria de vaga es va aprovar dimarts en una votació en què van participar el 56% dels treballadors de RTVE. Del total de vots emesos (3.588), el 49,3% (1.769 sufragis) va votar a favor de l’aturada, mentre que el 45,01% (1.615 vots) ho van fer en contra. Un 4,93% van ser en blanc, mentre que l’1,61% restant es van computar com a nuls.

Aquest resultat ha deixat fora de joc els sindicats majoritaris, CCOO i UGT, que la setmana passada havien arribat a un principi d’acord amb la direcció i, per tant, apostaven per la desconvocatòria de la vaga. Per contra, els sindicats Apli, USO, Alternativa i CGT no estaven d’acord amb la proposta que oferia la direcció de RTVE.