informe
TV-3 i Catalunya Ràdio se situen al capdavant de les audiències
La tele autonòmica supera en quasi quatre punts Tele 5 i A-3, segons la Fundacc
TV-3 i Catalunya Ràdio són els mitjans de comunicació preferits a Catalunya, segons es desprèn de la cinquena onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, informe bimestral que impulsa la Fundació de les Audiències de la Comunicació (Fundacc), que les situa al capdavant de la classificació.
TV-3, amb una quota mitjana d’audiència del 19,4%, lidera la llista de les cadenes més vistes, seguida de Tele 5 i Antena 3 TV, amb gairebé un empat tècnic (15,8% i 15,7%, respectivament). A continuació, se situen TVE-1 (12,3%), Cuatro (7,6%) i La Sexta (7%). Pel que fa a zones geogràfiques, la superioritat de la cadena autonòmica es manté a les quatre províncies, encara que a Girona i Lleida les diferències són més destacades. En el primer cas, per exemple, TV-3 obté un 23,6% deshare, mentre que la segona opció, Tele 5, es queda en el 13,8%.
Pel que fa a les ones, Catalunya Ràdio és l’emissora generalista més escoltada, amb 502.000 oients, seguida de RAC-1 (419.000) i la Cadena SER (413.000). Catalunya Ràdio és també l’emissora més escoltada a les quatre demarcacions, amb 330.000 oients a Barcelona, 69.000 a Girona, 57.000 a Tarragona i 45.000 a Lleida.
El matí de Catalunya Ràdio, que dirigeix i presenta Manel Fuentes, és el programa de més audiència, amb 311.000 oients diaris, en el període de setembre i octubre, i supera en 32.000 seguidorsEl món a RAC-1, de Jordi Basté (279.000), el segon en la classificació. També destacaEl secret, el magazín de tarda de Catalunya Ràdio que realitza Sílvia Cóppulo, amb 106.000 oients, que supera en 41.000 persones l’audiència de l’última onada de la temporada passada. Versió RAC-1, de Toni Clapés, es manté al capdavant, amb 111.000 seguidors.
CAIGUDA D’OIENTS // De l’estudi de la Fundacc es dedueix, a més a més, una caiguda d’oients generalitzada en relació amb la quarta onada: Catalunya Ràdio i la SER perden 5.000 i 8.000 oients, respectivament, mentre que RAC- 1 en guanya 22.000. I pel que fa a les emissores temàtiques, 125.000 persones escolten cada dia Catalunya Informació, que encapçala el rànquing d’emissores informatives. Pel que fa al gènere musical, Los 40 Principales continuen al capdavant, amb 521.000 oients.
Notícies relacionadesL’informe, fet a partir de 30.427 entrevistes realitzades entre el novembre del 2008 i l’octubre del 2009, també reflecteix que Barcelona TV és la tele local amb més audiència de Catalunya (21,9% de quota).
Pel que fa al consum de tele, els més grans de 25 anys hi dediquen tres hores i 50 minuts diaris, temps que es redueix en 30 minuts en la franja de 14 a 25 anys.
- Fenomen en auge La venda a pes de 'caixes sorpresa' d'Amazon arriba al centre de Barcelona: "És com una loteria"
- Universitat Més de 250 professors universitaris exigeixen a la UB que investigui el cas Ramón Flecha
- MUNDIAL DE CLUBS Luis Enrique ignora Mbappé: «Soc soci culer, per això sempre em motiva jugar contra el Madrid»
- Previsió meteorològica Catalunya, en alerta per fortes pluges: aquestes són les zones on més pot ploure
- Detingut per matar d’una punyalada un multireincident al Prat de Llobregat per una venjança
- Sessió de control Illa esquiva l’«ordinalitat» però garanteix que complirà «tot el pactat» amb ERC sobre el finançament català
- Avenç científic La recerca d’un tractament per a una nena amb un càncer agressiu obre una bretxa d’esperança davant una malaltia minoritària
- Infraestructures La Zona Franca invertirà 40 milions en la seu de Salut Pública de BCN
- Transports El Govern facilita la venda de Talgo a Sidenor amb l’entrada de la SEPI
- Junta general Inditex obrirà botigues a l’Iraq i inverteix en l’‘start-up’ Theker Robotics