informe

TV-3 i Catalunya Ràdio se situen al capdavant de les audiències

La tele autonòmica supera en quasi quatre punts Tele 5 i A-3, segons la Fundacc

2
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

TV-3 i Catalunya Ràdio són els mitjans de comunicació preferits a Catalunya, segons es desprèn de la cinquena onada del 2009 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura, informe bimestral que impulsa la Fundació de les Audiències de la Comunicació (Fundacc), que les situa al capdavant de la classificació.

TV-3, amb una quota mitjana d’audiència del 19,4%, lidera la llista de les cadenes més vistes, seguida de Tele 5 i Antena 3 TV, amb gairebé un empat tècnic (15,8% i 15,7%, respectivament). A continuació, se situen TVE-1 (12,3%), Cuatro (7,6%) i La Sexta (7%). Pel que fa a zones geogràfiques, la superioritat de la cadena autonòmica es manté a les quatre províncies, encara que a Girona i Lleida les diferències són més destacades. En el primer cas, per exemple, TV-3 obté un 23,6% deshare, mentre que la segona opció, Tele 5, es queda en el 13,8%.

Pel que fa a les ones, Catalunya Ràdio és l’emissora generalista més escoltada, amb 502.000 oients, seguida de RAC-1 (419.000) i la Cadena SER (413.000). Catalunya Ràdio és també l’emissora més escoltada a les quatre demarcacions, amb 330.000 oients a Barcelona, 69.000 a Girona, 57.000 a Tarragona i 45.000 a Lleida.

El matí de Catalunya Ràdio, que dirigeix i presenta Manel Fuentes, és el programa de més audiència, amb 311.000 oients diaris, en el període de setembre i octubre, i supera en 32.000 seguidorsEl món a RAC-1, de Jordi Basté (279.000), el segon en la classificació. També destacaEl secret, el magazín de tarda de Catalunya Ràdio que realitza Sílvia Cóppulo, amb 106.000 oients, que supera en 41.000 persones l’audiència de l’última onada de la temporada passada. Versió RAC-1, de Toni Clapés, es manté al capdavant, amb 111.000 seguidors.

CAIGUDA D’OIENTS // De l’estudi de la Fundacc es dedueix, a més a més, una caiguda d’oients generalitzada en relació amb la quarta onada: Catalunya Ràdio i la SER perden 5.000 i 8.000 oients, respectivament, mentre que RAC- 1 en guanya 22.000. I pel que fa a les emissores temàtiques, 125.000 persones escolten cada dia Catalunya Informació, que encapçala el rànquing d’emissores informatives. Pel que fa al gènere musical, Los 40 Principales continuen al capdavant, amb 521.000 oients.

Notícies relacionades

L’informe, fet a partir de 30.427 entrevistes realitzades entre el novembre del 2008 i l’octubre del 2009, també reflecteix que Barcelona TV és la tele local amb més audiència de Catalunya (21,9% de quota).

Pel que fa al consum de tele, els més grans de 25 anys hi dediquen tres hores i 50 minuts diaris, temps que es redueix en 30 minuts en la franja de 14 a 25 anys.