Als 69 ANYS

Mor Rosanna Schiaffino, estrella italiana dels anys 60

Rossana Schiaffino, en els seus inicis com a actriu.

Rossana Schiaffino, en els seus inicis com a actriu.

1
Es llegeix en minuts

L'actriu Rosanna Schiaffino, una de les cares més belles del cine italià dels anys 60 i que va rodar juntament amb el director Vincent MinnelliTwo weeks in another town(1962), ha mort avui als 69 anys a Milà.

La intèrpret, que també va protagonitzar l'episodi titulatIllibatezza, dirigit per Roberto Rossellini dins del llargmetratgeRo.Go.Pa.G(1962), lluitava des de fa més de quinze anys contra un tumor de mama, segons mitjans italians.

Schiaffino, que va néixer a Gènova (nord d'Itàlia) el 25 de novembre de 1939, serà enterrada a la localitat de Portofino al costat de la seva mare, ha anunciat el seu fill Guido, de 28 anys, fruit del seu segon matrimoni amb l'industrial Giorgio Falck, de qui es va divorciar anys després. L'actriu tenia una altra filla, Annabella, de 39 anys, nascuda de la seva relació amb el productor Alfredo Bini, amb qui es va casar el 1963.

Inicis com a model

Schiaffino va començar la seva carrera com a model, encara que aviat es va inclinar pel setè art, en què va fer les seves primeres aparicions al costat d'un dels mites del cine italià, el poeta i actor napolità Antonio De Curtis, conegut com a Toto (1898-1967).

La seva primera pel·lícula va serToto lascia o radoppia(1956), de Camillo Mastrocinque, per participar posteriorment enLa sfida(1958), de Francesco Rossi, amb la qual es va convertir en una de les més prometedores actrius italianes de l'època.

Notícies relacionades

Va ser a principis de la dècada dels seixanta quan el seu nom va aconseguir més rellevància, al posar-se sota les ordres de cineastes com Minnelli i Rossellini. L'actriu va visitar en diverses ocasions Espanya, on va gravar pel·lícules comEl Greco, juntament amb Mel Ferrer, i la coproducció italoespanyolaEncrucijada para una monja(1967).

A partir de la segona meitat dels anys 70, va començar a espaiar les seves actuacions cinematogràfiques.