renovació del transport de superfície
El gas natural guanya terreny en la flota de TMB amb 45 nous autobusos
El 37% de les unitats que circulen per Barcelona utilitzen energies netes

Alguns dels autobusos de gas natural comprimit que es van presentar ahir a la plaça de Willy Brandt. /
Assegura el David, conductor d’autobús, que els vehicles propulsats per gas natural comprimit són «molt més silenciosos i fins i tot van més fins». Afegeix que cada vegada consumeixen menys i rendeixen més i que davant qualsevol avaria del sistema es talla el subministrament de gas. En la presentació, ahir, dels 45 nous vehicles de TMB que incorporen aquesta tecnologia, l’alcalde Jordi Hereu i la regidora de Seguretat,
Assumpta Escarp, van treure pit al parlar d’«una xarxa de transport respectuosa amb el medi ambient i amb el medi urbà» i van presumir del notable que els usuaris li donen al servei de bus barceloní.
L’alcalde va escoltar atent les explicacions. Que si les noves portes permeten esgarrapar un segon en cada parada, que si la carrosseria s’ha millorat, que si ja són 296 els autobusos impulsats per gas natural comprimit –prop del 28% de la flota–, que si cada un costa 250.000 euros. Hereu, com sol fer en aquest tipus d’actes, va tocar la matèria, va preguntar, va fer broma i va posar. Després, durant els discursos al pis més elevat del Centre de Convencions Internacionals, va aportar «realitats», desitjos i felicitacions.
UN NOTABLE TREBALLAT / Hereu va aplaudir que el 37% dels vehicles de TMB estiguin «lligats a les energies netes» i va assegurar que l’elevat nivell de satisfacció dels usuaris –«no s’aconsegueix així com així», va subratllar– es deu, entre altres coses, al compromís amb el medi ambient i a «apostes decidides» per les noves tecnologies i la renovació de la flota, formada per 1.080 vehicles. «El test definitiu de la introducció d’aquests nous 45 autobusos –va concloure– es realitzarà als carrers amb totes les persones que utilitzen el bus com a mitjà de transport».
Segons TMB, l’adquisició de 206 noves unitats en els dos últims anys ha permès rejovenir el transport en superfície i millorar el confort dels usuaris. Els autobusos propulsats per gas natural comprimit van començar a ocupar l’asfalt barceloní el 2001 en aplicació de criteris d’eficiència energètica i millora mediambiental. Els que s’estrenaven ahir substitueixen els corresponents autobusos dièsel que han estat prestant servei des del 1995. Escarp va avançar que s’aniran incorporant més unitats de gas natural comprimit, amb base a la Zona Franca, «en la mesura que es guanyi espai a la nova cotxera».
L’acte d’ahir és el primer en molts mesos que no pateix el boicot dels conductors d’autobús, pendents de la renovació d’un conveni col·lectiu que fa més d’un any que està sobre la taula. L’ampli dispositiu policial i el fet de portar els discursos a l’interior d’un edifici van evitar les esbroncades i els crits de convocatòries anteriors. H
- Estat dels embassaments avui, 5 de maig, a Catalunya: Sau, Foix, Susqueda i la resta de pantans
- Previsió del Meteocat Catalunya activa avisos grocs i taronges davant les fortes pluges previstes per a aquesta setmana
- Torna el mític Tren Granota
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- BCN reobrirà una casa modernista per a concerts de música clàssica
- Entrevista Giuseppe Russolillo, president de l’Acadèmia de Nutrició: «El dejuni intermitent no ha sigut concebut per perdre pes i pot posar en risc la salut»
- TELEVISIÓ I MAS Una espècie en extinció
- Barcelona, protagonista La ciberseguretat creix i busca talent a Catalunya
- Ciclisme Vos obsequia la Vuelta amb un triomf de prestigi a Sant Boi
- TRIOMF A MONTILIVI L’immortal Stuani ressuscita el Girona, que fuig del descens