LA T-1 A L'AGOST / 25
«La gran estrella del 'duty free' és Toblerone»
Si no fos per l'ordre històric dels factors, el sexe podria ser el millor substitut de la xocolata. Per això se'n ven tanta al súper de l'aeroport
En absoluta consonància estètica amb el seu entorn, la botiga d’Aldeasa a la
T-1 està situada estratègicament perquè el passatger hi ensopegui només d’aterrar. Jordi Bret s’ocupa de treure partit a la posició que AENA els ofereix.

Jordi Bret Escales. 40 anys . /
La centenària xocolatina Toblerone, que es va començar a comercialitzar a Suïssa el 1908, ha estat durant anys i segueix sent el producte més venut en aquelles grans superfícies on menjar, estris de viatge i records són reclam per a viatgers famolencs, avorrits o necessitats d’un regal, o un autoregal, en les llargues esperes a l’aeroport. Aquelles botigues que un dia, gràcies a Pep Guardiola i a unes bosses groc plàtan, vam començar a associar amb el nom d’Aldeasa, una aldea anònima, però molt coneguda, que té, a més del gran súper del duty free, altres punts de venda a la terminal. La nineta dels ulls del gerent d’Aldeasa a Catalunya, Jordi Bret, és Thinking Barcelona, la llàntia màgica de la ciutat. Qualsevol dels productes d’aquesta botiga, que ha nascut amb la T-1, i el record de la ciutat de Barcelona són perpètuament inseparables. Decorada ambientant les corbes de la Pedrera i el colorit mosaic del parc Güell, aquest comerç és una de les joies de la nova terminal de l’aeroport del Prat.
–¿Quins objectes es poden comprar a la botiga del senyor Gaudí?
–Dissenys exclusius d’articles tèxtils, marroquineria, cristalleria, decoració, papereria, joguines, llibres i guies locals, joieria de plata inspirada en Barcelona i productes autòctons de les comarques catalanes.
–¿I per quan un Toblerone amb forma de Sagrada Família? És com el sant Pancràs de les botigues, hi és a totes. ¿Per què es ven tant?
–Perquè és una marca molt reconeguda internacionalment, des de fa molt temps. És la primera xocolatina del món, una compra fàcil, un regal segur, per a petits i grans, la referència més venuda del duty free, l’estrella dels nostres productes que més perdura.
–En canvi, el perfil de client deu haver canviat des del 77, quan Espanya va tenir el seu primer duty free.
–Sí, cada vegada més, el nostre client tendeix a l’autoconsum. Al principi era un comprador de regals però, amb el temps, a més del regal fàcil, a les botigues de l’aeroport busca coses útils per a ell. Tenim una gamma molt àmplia que conté molts gustos i necessitats.
–Hi ha qui té la necessitat de maquillar-se i perfumar-se a les seves botigues i entra i ho fa.
–De fet, el convidem a fer-ho. Al client se li ha de donar la possibilitat d’experimentar, provar les fragàncies que li vingui de gust. Això és un valor de les nostres botigues.
–¿Què fa un cotxe a la seva botiga, enmig de perfums i xocolata?
–Són reclams per al client, articles de campanyes de promoció. El disseny nou de les nostres botigues també inclou espais per generar atractius que, cada dos mesos, més o menys, canviem. Perquè, en realitat, el passatger el que necessita és agafar un avió, no comprar. Per això desenvolupem la capacitat de generar-li atractius i bones experiències com a reclam.
–¿Per què a les caixes d’Aldeasa ens demanen la targeta d’embarcament?
–Perquè aquesta registra el vol i destí del client i, pel tema d’impostos, hi ha productes que marquen un preu diferent segons el passatger sigui o no d’un país comunitari.
–Però, en general, els preus dels seus productes són més baixos que als comerços locals, ¿no?
–Sí, en perfumeria, per exemple, són al voltant d’un 20% més barats. I el format d’alguns envasos és més gran pel mateix preu.
Notícies relacionades–Vostès tenen 2.480 metres quadrats de comerç, set botigues més a part del duty free. ¿Quanta gent treballa a les de la T-1?
–Hi haurà gairebé un centenar d’empleats un cop inaugurats tots els establiments els pròxims mesos.
- ‘La cita’ Sandro Rosell i els seus amics especials de presó: dos funcionaris, dos exinterns i un capellà
- BARCELONEJANT Cunyades de luxe en la gala més top
- Àustria guanya Eurovisió i Melody s’immola
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans
- Què passa al teu cos si menges xocolata just després de sopar?
- Polèmica RTVE demanarà una auditoria del televot espanyol després del suport aclaparador a Israel
- VEÏNS DEL SUD Europa repensa la seva estratègia per a un Sahel amb rècords de violència i un inesperat xoc diplomàtic amb Algèria
- La caixa de ressonància Eurovisió: ¿I si arriba a guanyar Israel?
- Prèvia del derbi català Un nou vídeo de l’atropellament massiu a Cornellà revela que la conductora ja havia arrossegat aficionats abans