PER DANYS MORALS

Jazztel indemnitza amb 2.000 euros un usuari a qui va deixar tres mesos sense telèfon

1
Es llegeix en minuts

La companyia de telecomunicacions Jazztel ha estat condemnada a indemnitzar un usuari amb 2.000 euros per danys morals com a conseqüència d'haver-lo deixat tres mesos sense línia telefònica ni accés a internet.

Jazztel ha assumit la sentència del Jutjat de Primera Instància número 8 de Sevilla i ha pagat la indemnització i els seus interessos a Luis R. A., segons un comunicat de l'organització de consumidors Facua, que ha portat la part legal.

Luis R. A. va sol·licitar a Jazztel la portabilitat del seu número i un servei d'ADSL l'octubre del 2006. L'empresa va trigar gairebé un mes a sol·licitar la portabilitat a l'anterior operador de l'usuari i quan aquesta va culminar, errors de Jazztel en la tramitació van provocar que l'usuari es quedés sense línia.

Negativa a indemnitzar

Després de tres mesos d'espera, l'usuari va optar per sol·licitar l'anul·lació del contracte i reclamar una indemnització a la companyia i, davant la negativa de Jazztel a acceptar la reclamació, el cas es va portar als tribunals.

La jutge va rebutjar la proposta d'indemnització plantejada per Jazztel, que era molt inferior al que reclamava l'usuari, perquè es basava en les compensacions econòmiques davant interrupcions temporals del servei establertes en la normativa sobre telecomunicacions.

La sentència indica que el servei no es va interrompre sinó que mai va ser activat, de manera que a efectes indemnitzatoris "no resulta aplicable" aquesta norma. I estableix que la privació de línia telefònica i la possibilitat de connectar-se a internet durant tres mesos constitueix per a l'usuari "una incomoditat que no estava obligat a suportar", cosa que representa una "causa suficient per concedir al client perjudicat una indemnització pel dany moral que se li ha causat".

Notícies relacionades

Càlcul de la quantitat

Afegeix que "encara quan es tracta d'un perjudici difícilment mesurable, això no impedeix quantificar econòmicament la indemnització procedent". Així, "tenint en consideració que el senyor R. A. feia l'ús personal i domèstic que qualsevol particular fa de la seva línia telefònica, procedeix prudencialment quantificar la indemnització a favor seu en 2.000 euros més els interessos legals des de la data d'interposició de la demanda".