GUARDÓ
Buenafuente brinda el premi Gat Perich a Pepe Rubianes
El 'showman' va parlar del desaparegut actor com del «gran absent i referent»

Andreu Buenafuente i Kap ensenyen les seves respectives estatuetes. /
Andreu Buenafuente es va convertir ahir en el segon humorista no gràfic que rebia el premi Gat Perich. L’anterior va ser, el 2006, l’enyorat i recentment finat Pepe Rubianes, a qui el showman va dedicar el guardó. «És el gran absent i gran referent. Estem tots tristos, però a mi m’ha vingut de gust valorar haver-lo conegut i haver agafat alguna cosa del seu talent. La millor manera de recordar-lo és fent el mateix que ell: exercir la llibertat, i al seu estil. ‘Me suda la polla todo’, solia dir». Buenafuente va parlar de si mateix com d’«un «ninotaire que dibuixa amb les paraules» als seus programes. Mentre que l’altre distingit de la jornada, Jaume Capdevila, Kap, va assegurar que per a ell aquesta trobada és «la festa major dels dibuixants». «I que un dia jo en sigui el capgròs em fa molta il·lusió», va afegir, entre rialles.
Un any més, l’ànima d’aquests premis, l’il·lustrador José Antonio Fernández, Fer, va obrir foc entregant-li a Kap un xoriço de la seva terra. «A Lleó tenim els millors xoriços: tenim Zapatero...», va dir, abans de recriminar-li a Rubianes que se n’anés «sense pagar-li un deute pendent» que naturalment li perdonava, cosa que va provocar un calorós aplaudiment.
Notícies relacionadesDes de fa tres anys, premiats i convidats viatgen en golondrina abans de l’entrega de l’estatueta. I, en ple trajecte, Buenafuente va explicar que «no acostuma a recollir premis, perquè el que fan és multiplicar l’ego, però aquest té un valor afegit: te’l donen els companys. I tots volem agradar als que ens agraden a nosaltres». De fet, el 2007 es va negar a recollir el Micròfon d’Or perquè també l’hi atorgaven a Jiménez Losantos. Curiosament, Buenafuente va començar en una ràdio de Reus que pertanyia a la Cope. «Bé, era una petita emissora, de bojos per la ràdio, en què vaig aprendre a estimar l’ofici d’explicar coses. De la Cope només en tenia les sigles», va puntualitzar.
Ja que recentment l’escriptor Fernando Arrabal el va anomenar «interruptor», ¿quines altres coses estranyes li han dit? «M’ho va dir perquè no necessita que l’entrevistin. M’agrada reivindicar-me com a bromista professional». El vaixell recalava al Fòrum quan va avançar que el muntatge Terrat Pack s’instal·larà allà mateix, a l’Auditori, al juny.
- Pèls de punta Gonzalo Bernardos adverteix del "festival" immobiliari que ve: "L'habitatge de compra es posarà molt car..."
- Novetat Cercle blau a Whatsapp de Meta AI: com treure'l del telèfon
- FUTBOL I INVERSIÓ Compro un club mentre jugo en un altre: Messi i Luis Suárez s’afegeixen a l’última moda dels futbolistes
- Visita inesperada Plaga d’arnes gegants: invasió a diverses zones de Catalunya i Espanya
- Musk deixa el Govern després d’aplicar polèmiques retallades
- Obres El Barça planeja estrenar el nou Camp Nou al Gamper, però només per a 25.000 espectadors
- Cas excepcional Alegria per als conductors a Espanya: no hauran de passar la ITV a partir de 2025 si el seu cotxe està en aquesta llista
- Ajuts socials Ja és oficial: Així pots sol·licitar el nou ajut de 700 euros compatible amb l'Ingrés Mínim Vital
- Frau La Policia Nacional, preocupada en detectar una nova estafa que utilitza les etiquetes de les escombraries: així pots evitar-la
- Una jutgessa investiga si la CCMA ha pagat retribucions superiors al límit legal a directius