ENCALLAT DES DE L'AGOST
Greenpeace col·loca una bandera amb el text 'Abocament diplomàtic' al barco de ferralla d'Algesires
Activistes de Greenpeace s'han enfilat aquest matí al barco de ferrallaNew Flame, encallat en aigües de la badia d'Algesires, i ha col·locat una bandera amb el lema "vessament diplomàtic". L'organització ecologista ha assenyalat en una nota que amb aquesta acció vol denunciar la ineficiència de les administracions espanyola i gibraltarenya a l'hora de resoldre el greu problema de contaminació per petroli que pateix aquesta badia gaditana.
Han assegurat que els governs dels dos costats de la badia fa més de sis mesos que estan buscant culpables en conflictes sobre la jurisdicció de les aigües, mentre, han indicat, elNew Flame"provocava set vessaments de combustible", el dia de la col·lisió, el 28 d'agost, el 29 d'agost, el 5 de setembre, del 20 al 26 de desembre, l'1 de gener i el 10 de febrer.
Per Greenpeace, en tot aquest temps no han solucionat el problema i el vaixell encara segueix sent "un risc potencial de nous vessaments", ja que en l'últim es van recollir més de 70 tones de residus.
Incompliment de la normativa europea
"El cas delNew Flameés un paradigma de la contaminació crònica per hidrocarburs que pateix la badia d'Algesires per l'incompliment a Gibraltar de la normativa europea i la permissivitat de les administracions espanyoles", ha puntualitzat l'associació. A més, ha culpat l'Executiu espanyol de no pressionar de forma contundent en les diferents instàncies de la UE i del Regne Unit per acabar amb aquesta situació de "catàstrofe ambiental".
Greenpeace fa sis mesos que pregunta al Govern espanyol la composició exacta de les 42.000 tones de ferralla que carrega el vaixell a les seves bodegues. La primera carta es va enviar el 13 d'agost als ministeris de Medi Ambient i Foment, i l'organització encara no ha rebut una resposta.
20 milions de tones a l'any
Han recordat que l'estret de Gibraltar és el punt de més trànsit marítim de la costa espanyola i el dispositiu de separació de trànsit marítim de Tarifa va identificar el 2006 un total de 96.186 vaixells, dels quals 21.343 transportaven mercaderies perilloses. A la badia d'Algesires, segons Greenpeace, es mouen uns 20 milions de tones de productes petrolífers a l'any, i ha afegit que és habitual la presència diària de desenes de grans vaixells i petrolers a la badia, tant per trànsit de les refineries de CEPSA, com per a transvasament de productes petrolífers o càrrega de combustible.
ElNew Flameva entrar a Gibraltar a les deu de la nit de l'11 d'agost per repostar amb una gavarra de l'empresa Gibunco, que opera en aigües del Penyal, i després d'omplir els dipòsits va sortir del port el 12 d'agost a la matinada. "Aquest tipus de situació, d'entrar per unes hores a repostar, es repeteix constantment a la badia, i això fa que existeixi un risc permanent de catàstrofe i vessaments gairebé continuats d'hidrocarburs", han afirmat.
Notícies relacionadesUna altra associació, Verdemar Ecologistes en Acció, ha advertit avui que el temporal de llevant que s'espera des de demà a l'Estret pot causar nous abocaments d'hidrocarbur procedents del barco de ferrallaNew Flame.
El portaveu de Verdemar, Antonio Muñoz, ha assenyalat que el barco pot ocasionar noves taques del fuel que encara queda adherit a les parets de les bodegues.
- Motociclisme Un veloç Àlex Márquez s’apropia de la MotoGP a Silverstone
- Festa diürna Sis de cada 10 discoteques de Barcelona ja ofereixen sessions de tardeig
- Protecció de la infància Teófilo va abusar de la menor de la DGAIA un any abans de l’acollida
- Projecte Stolpersteine Joan Riba no va anar a la División Azul: una llamborda daurada a Barcelona reconeix una víctima dels nazis
- 6 finals en 7 anys El Barça vol engegantir el seu regnat amb la quarta Champions