ESTRENA

TVE-Catalunya renova la imatge dels informatius

D’esquerra a dreta, els presentadors Oriol Nolis, Montse Tejera, Mireia Bonache, Sònia Papell i Núria Ramírez, al nou plató d’informatius del centre de Sant Cugat.

D’esquerra a dreta, els presentadors Oriol Nolis, Montse Tejera, Mireia Bonache, Sònia Papell i Núria Ramírez, al nou plató d’informatius del centre de Sant Cugat. / TVE-CATALUNYA

1
Es llegeix en minuts

En un intent d'imprimir nous aires a la informació tant a nivell visual com de continguts, TVE-Catalunya modernitza des d'avui els seus noticiaris. El centre de Sant Cugat ha optat per un plató similar al dels telediaris de Madrid. "La imatge de marca de la nova Corporació és molt sòlida i molt bona --va dir, ahir, Pere Buhigas, director d'informatius de TVE-Catalunya--. ElTelediarioté molt de prestigi i és un símbol de rigor i serietat".

El nou estudi compta amb tres elements diferents de grafisme a través de pantalles de plasma i un retroprojector, que permetrà oferir dades del tema que s'està tractant a partir d'imatges fixes o vídeos, així com realitzar connexions. Des d'aquí també es realitzarà la informació meteorològica, que adaptarà les tonalitats blaves predominants en el decorat. "Tot plegat implicarà introduir canvis, a poc a poc, en el tractament de les notícies --va explicar Buhigas--. Creiem que podem millorar-lo".

ENTENDRE SENSE ESCOLTAR A

més de més protagonisme de la imatge, la renovació també es traduirà en una més presència dels reporters i en l'explicació de l'actualitat en format de reportatge. "La intenció és que les informacions es puguin llegir i entendre sense escoltar-les, gràcies al grafisme", va afegir. En aquest sentit, va insistir que és una fórmula, no només de "fusta i llum", sinó que implica fer arribar les coses "d'una altra manera".

Notícies relacionades

D'aquesta nova etapa també en destaca la simplificació del nom dels noticiaris, que abandonen la determinació demigdia,vespreicap de setmana, per dir-se simplementL'informatiu. En aquest sentit, el de les 14.00 serà més generalista, mentre que el de la nit (en La 2) apostarà per "la proximitat", incrementant l'atenció a l'àrea metropolitana i explicant les notícies de forma "més reposada".

A més a més dels tres informatius en desconnexió --que també es poden seguir per la TDT a través del canal 24 Horas--, el centre de producció de Sant Cugat realitza el debat setmanal59 segonsi ha programat dues edicions deTinc una pregunta per a vostè. "Catalunya necessita més d'una oferta en català perquè l'audiència pugui escollir", va recalcar Buhigas. Durant els sis últims mesos,L'informatiu migdiaha obtingut una quota mitjana de pantalla del 12,5% (183.000 seguidors); l'edició de tarda, 3,7% (64.000 persones), i la del cap de setmana, 13,8% (190.000 teleespectadors).