HUMOR CONTROVERTIT

Interior entra en la polèmica de 'Fe de etarras'

El ministre Juan Ignacio Zoido demana a Netflix que "empatitzi" amb les víctimes del terrorisme

netflix

netflix

1
Es llegeix en minuts

El ministre de l'InteriorJuan Ignacio Zoido, ha escrit a la vicepresidenta de Netflix per a Europa, l'Àfrica i el Pròxim Orient, María Ferreras, per demanar-li que "empatitzi amb els sentiments de les víctimes" del terrorisme i "comprengui els motius de la polèmica" que ha generat la nova campanya publicitària de la productora pels cartells de la pel·lícula 'Fe de etarras'.

El titular d'Interior escriu a l'executiva en relació amb els cartells per promocionar la cinta i en què es pot llegir "Yo soooy españoool, españooool, españoooool", amb els tres gentilicis ratllats per una línia vermella. "L'anunci ens sembla de molt mal gust, i a més l'han col·locat en un lloc on a 300 metres ETA va assassinar cinc persones", va assenyalar el president de l'Associació de Víctimes del Terrorisme (AVT), Alfonso Sánchez, després de conèixer la campanya.

En la carta, a la qual ha tingut accés Europa Press, el ministre manifesta el seu respecte a la llibertat d'expressió, però li recorda a Netflix que "els mitjans tenen una responsabilitat social" i han d'assegurar "un tractament digne" a les víctimes del terrorisme, circumstància que està contemplada a la llei de reconeixement i protecció Integral a les víctimes.

"Resulta una evidència que aquesta campanya publicitària, que és difosa fins i tot en carrers al costat dels quals van ser assassinades diverses persones en atemptats terroristes, ha ferit la sensibilitat de les víctimes", lamenta Zoido, que subratlla que els mitjans "no es poden limitar a ser una eina d'entreteniment".

Notícies relacionades

A més, assenyala que el risc de "banalitzar el terrorisme" per "cridar l'atenció", encara que es tracti d'una campanya publicitària, pot provocar la difusió d'"una visió distorsionada i un relat equivocat del passat". "És necessari comptar amb una visió crítica del terrorisme i que es visibilitzi el mal que causa en una societat", argumenta.

En tot cas, insisteix que la seva petició se circumscriu a la crítica de la campanya publicitària i no de la pel·lícula que anuncia, ja que "no seria lògic" criticar-la abans d'haver-la vist. Així mateix, assenyala que l'objectiu de la carta no és "reclamar cap mesura" sobre la campanya publicitària i creu que "no és ell qui ha de determinar" si és necessari adoptar-la. "Aquest és únicament l'objectiu d'aquest escrit, apel·lar a la seva sensibilitat".