Anar al contingut

MARXA ENRERE D'UNA MESURA CONTROVERTIDA

La Generalitat recula i no anul·larà la T-10 a Tarragona a l'estiu

Territori descarta retirar l'abonament arran del rebuig a la Costa Daurada

CRISTINA BUESA / Barcelona

En ple conflicte a Barcelona per les tarifes del transport, la Generalitat ha optat per replantejar-se una altra mesura que es preveia controvertida. La Conselleria de Territori ha decidit recular i no anul·larà la T-10 a l'estiu a la Costa Daurada, segons ha pogut saber EL PERIÓDICO. La supressió de l'abonament volia frenar el forat d'un milió d'euros que es generava cada any a l'Autoritat del Transport Metropolità del Camp de Tarragona per la compra massiva d'aquests títols per una empresa de transport per carretera, una pràctica legal però que distorsionava el sistema de finançament.

Fonts del departament de Santi Vila van confirmar que «es descarta totalment» eliminar la T-10 entre el 21 de juny i l'11 de setembre a la Costa Daurada. La dificultat de trobar una alternativa per als passatgers habituals ha desencadenat la decisió. Això i el rebuig d'usuaris, sindicats i partits polítics.

Aquesta decisió, que es va arribar a publicar al Diari Oficial de la Generalitat (DOGC), coincidia en el temps amb una de les fites en el transport públic dels últims temps: la implantació de les Rodalies de Tarragona. Si començava a funcionar la nova xarxa (amb integració tarifària inclosa) i, de sobte, els usuaris veien com a l'estiu es quedaven sense el títol més atractiu, l'esforç organitzatiu podia quedar enterbolit. D'aquesta manera, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre comptaran en poques setmanes amb més freqüències i serveis i la T-10, ara i a l'estiu, serà un revulsiu més.

No obstant, la configuració dels horaris; la petició de solcs per als trens a Adif o la distribució de maquinistes en les noves rutes han endarrerit l'entrada en funcionament de les Rodalies a les comarques de Tarragona. Si l'estrena havia de ser ara, a finals de febrer, Territori i Renfe l'han acabat posposant un mes.

La principal ruta d'aquestes Ro-dalies serà el Reus-Tarragona, que tindrà 56 freqüències, 28 per sentit al dia. També s'allargarà el servei fins a l'Arboç des de Cambrils amb cinc freqüències per sentit, sense necessitat de fer transbord a Sant Vicenç de Calders. Hi haurà franges horàries amb trens cada 30 minuts i la resta inferior a una hora.

0 Comentaris
cargando