INVERSIÓ DE LA FILIAL DE VOLKSWAGEN

Seat desvela a Barcelona el nou Ibiza

El president de la marca assegura que la renovació de l'utilitari accelerarà la rendibilitat

La cinquena generació del cotxe es començarà a vendre al juny

 

  / DANNY CAMINAL

2
Es llegeix en minuts
ANTONI FUENTES / BARCELONA

El model més veterà de Seat es renova. La marca ha escollit Barcelona per presentar en societat la cinquena generació de l’icònic Ibiza. I confia en el nou disseny per apuntalar el que s’ha convertit en el segon pilar de la companyia al quedar desbancat pel León i el que el president, Luca de Meo, ha qualificat com «la via de la rendibilitat sostenible».

La presentació ahir del nou model davant 375 persones, amb predomini de la premsa internacional, va tenir lloc en un escenari insòlit, la cúpula del centre comercial Les Arenes i amb el lema Creat a Barcelona. Uns dies abans, una grua es va encarregar de traslladar una mostra del nou cotxe des de la plaça d’Espanya fins a la cúpula.

El model que va néixer a l’antiga fàbrica de la Zona Franca de Barcelona el 1984 com a taula de salvació en un moment complicat ha renascut amb un nou disseny que marcarà el futur de la firma els pròxims anys. Des del 1984 s’han venut 5,4 milions d’unitats de l’Ibiza, de les quals 152.100 vehicles fabricats a Martorell van correspondre al 2016, amb un descens del 0,9%. «L’Ibiza és més que un cotxe», va manifestar De Meo parafrasejant el lema del Barça. El model renovat es presentarà al Saló de l’Automòbil de Ginebra i es començarà a vendre al juny.

OFENSIVA DE NOUS MODELS

El nou Ibiza forma part de l’ofensiva de nous models que té en marxa Seat, que l’estiu passat va llançar el seu primer tot camí (SUV en les seves sigles en anglès) Ateca, va continuar amb l’actualització del disseny del León, seguirà amb el nou utilitari i uns mesos després amb el llançament d’un nou SUV basat en l’Ibiza. 

Notícies relacionades

Tant el nou Ibiza com la resta de models s’emmarquen en el pla de 3.300 milions d’inversions planificades des del 2015 fins al 2019. Una part d’aquestes inversions s’han destinat a reformar la línia de muntatge de Martorell per adaptar-la a la nova plataforma d’utilitaris MQB A0 que el grup estrena a Seat. El pas següent consistirà en el desenvolupament i llançament del tercer SUV de Seat, de mida més gran i basat en el prototip 20V20. 

Seat ja ha avançat que va tancar l’any 2016 amb una millora substancial dels seus beneficis, que en el període del gener al setembre van arribar als 137 milions i que augmentarà encara més gràcies a l’efecte positiu en els comptes de l’Ateca en els últims mesos de l’exercici. De Meo considera que els nous models seran «un accelerador de la rendibilitat en una nova fase de creixement després de fer els deures». 

Temes:

Cotxes Seat