Carrera musical brillant
Mor als 69 anys María Mendiola, component del duo Baccara i representant d’Eurovisió
La component del duo musical va arribar a l’èxit d’àmbit internacional

María Mendiola, coneguda integrant del duo musical Baccara, ha mort als 69 anys a Madrid. La mort ha tingut lloc aquest dissabte 11 de setembre i la notícia ha sigut comunicada als seus seguidors per la família en un missatge oficial.
La cantant d’èxit internacional i la seva companya Mayte Mateos van estar molt lligades al món de l’espectacle des de molt joves i, després de ser descobertes per tres gerents de RCA que van decidir gravar-los diversos temes, el 1977 es va formar el duo. Van arribar a la fama gràcies al tema ‘Yes Sir, I can boggie’, amb què van triomfar en nombrosos mercats europeus en què van aconseguir arribar a la primera posició de les llistes de vendes, una cosa que també van aconseguir a Espanya.
Amb Baccara, María va ser representant a Eurovisió el 1978. La parella musical va concursar amb Luxemburg i va arribar a una gran setena posició. Després de publicar diferents temes, el 1981 el duo es va acabar dissolent com a conseqüència de diversos problemes legals, però les dues parts van continuar cantant les seves cançons més mítiques.
- Educació Sánchez reduirà per llei les hores lectives del professorat
- Apunt La sort va salvar Fermín
- El Rei agraeix a Al-Sisi el seu paper per a un alto el foc a Gaza
- Seguretat viària ¿Es podrà circular a més de 120 km/h? Els canvis que venen a les autopistes i autovies europees
- El Govern aprovarà l’embargament dimarts després de superar els esculls
- Salut Mental i Joves (II) Josep Matalí, Sant Joan de Déu: "Hem de capacitar-nos per donar un major acompanyament emocional als joves"
- Els premis Barceloní i Barcelonina de l’Any obren les festes de la Mercè
- La festa major de Barcelona Una capital que es reivindica "viva"
- Petons, nervis i la cita més críptica de Julio Camba
- Javier Moll. President de Prensa Ibérica "Representen l’amor per la ciutat"