Novetats
TVE presenta la nova temporada dels seus informatius: «S’inicia una etapa plena d’il·lusió»
José Manuel Pérez Tornero ha presentat davant els mitjans la nova etapa dels ‘Telediarios’

José Manuel Pérez Tornero, president de RTVE, ha presentat aquest dilluns la nova temporada d’informatius de la Corporació pública. Ho ha fet en un acte celebrat als jardins de Prado del Rey al qual també han assistit Esteve Crespo, director de Continguts Informatius; Javier Grima, director adjunt d’Esports; Cristina Arias, directora de Centres Territorials; i María Eizaguirre, directora de Comunicació i Participació, al costat de diversos presentadors i locutors de la casa.
«S’inicia una etapa, no una temporada,» ha remarcat Tornero durant la seva intervenció davant els mitjans. Una etapa «plena d’expectatives i il·lusió» amb un objectiu clar: «Volem guanyar el futur que ens mereixem i que es mereix la ciutadania».
El president ha afegit que la radiotelevisió pública ha de ser «fiable i un far d’orientació per a la ciutadania, el camí de la referència, de la credibilitat, la pluralitat, proximitat, independència i del rigor professional».
Diego Losada s’incorpora al ‘TD’ de cap de setmana
Quant als comunicadors que s’encarregaran de capitanejar les diferents edicions dels informatius al llarg de la temporada 2021/2022, la principal novetat és el salt de Diego Losada al ‘Telediario Fin de Semana’ al costat de Lara Síscar. A més, el ‘Telediario Matinal’ avança l’inici de la seva emissió a les 06:00 hores i durarà fins a les 08:30, amb Sirún Demirján i Álex Barreiro al capdavant. Per la seva banda, Ana Blanco i Carlos Franganillo es mantenen en el ‘Telediario 1’ i ‘Telediario 2’, respectivament.
Esteve Crespo ha explicat els punts que hi haurà en el full de ruta dels informatius, que passaran per afegir «context i anàlisi a la informació, fomentar el debat, oferir espais líders, destacar la professionalitat que sempre ha caracteritzat RTVE, la importància del diàleg o l’aposta per la transversalitat».
Notícies relacionadesEls ‘Telediarios’ comptaran amb una franja amb més reportatges, entrevistes i temes de fons, segons avança RTVE, que també ha començat a treballar en un debat d’actualitat per a la franja de ‘prime time’. Els matins seguiran sent per a ’La Hora de La 1’, presentat aquesta temporada per Marc Sala i Silvia Intxaurrondo.
Per la seva banda, Xabier Fortes seguirà s ‘La noche en 24 horas’. El Canal 24 Horas apostarà per l’última hora, les entrevistes a experts amb les primeres claus i a protagonistes de l’actualitat. ‘Informe Semanal’ continuarà com a referència dels reportatges d’anàlisi de l’actualitat i els documentals guanyaran rellevància.
- Guia pràctica ¿Què fer si et toca un Euromillones i ets l'únic encertant?
- Serveis Socials Barcelona denuncia i aparta una treballadora que desviava prestacions socials
- Conferència de Presidents Ayuso compleix la seva amenaça i abandona la sala quan Pradales i Illa parlen en eusquera i català
- Ser Ter Stegen i no jugar
- Homenatge a Casa Leopoldo
- Alimentació Com menjar dònuts sense engreixar: el sorprenent consell d’un expert en nutrició
- EEUU Trump diu que a Musk “ha perdut el cap” i que no té intenció de parlar amb ell
- Tennis Roland Garros: Alcaraz imposa la seva grandesa per fondre Musetti i jugar a París la seva cinquena final de Grand Slam
- Futbol Ni Lamine, ni Mbappé, ni Vinicius, ni Pedri... Raphinha, escollit el millor jugador de la Lliga 24-25
- Lideratge Catalunya aixeca la veu femenina: Forbes elegeix les seves 100 dones més influents del 2025