Avanza

El Síndic de Greuges investiga el «deteriorament del servei de bus del Baix Llobregat»

La institució catalana ha començat a investigar sobre el tema candent dels últims mesos de la comarca

L’actuació s’ha formalitzat arran de la recollida de firmes durant aquests últims mesos pel principal partit de l’oposició de Viladecans, ERC-Viladecans

El Síndic de Greuges investiga el «deteriorament del servei de bus del Baix Llobregat»

ayuntamiento de gavà

2
Es llegeix en minuts
Elena Martínez
Elena Martínez

Periodista

ver +

El Síndic de Greuges de Catalunya ha iniciat una actuació d’ofici pel «deteriorament del servei d’autobusos» operats per la companyia Avanza al Baix Llobregat sud. Aquesta actuació s’ha formalitzat arran de la recollida de firmes durant aquests últims mesos pel principal partit de l’oposició de Viladecans, ERC-Viladecans.

Segons les últimes notícies, l’operador del servei de bus interurbà entre Barcelona i els municipis de Castelldefels, Gavà, Sant Boi, Viladecans i l’Hospitalet ja va assumir responsabilitats i va demanar disculpes als usuaris per les incidències ocorregudes durant tot l’any i pel mal estat de la flota actual. Tot i que els usuaris continuen sense veure solucions a l’estat del transport públic en aquests municipis.

Segons ha comunicat ERC Viladecans i ha confirmat el Síndic, la investigació s’ha posat en marxa i la institució s’ha dirigit a l’Àrea Metropolitana de Barcelona per exigir informació sobre diversos temes concrets de l’operador d’autobusos.

El Síndic ha demanat conèixer quines són les exigències del contracte de concessió que van adjudicar a Avanza el desembre del 2021 i quines actuacions de supervisió, inspecció i control s’estan realitzant per part de l’administració pública barcelonina. D’altra banda, la institució també ha informat que es demanaran explicacions a l’AMB sobre el canal d’informació pel qual s’ha facilitat a les persones usuàries l’estat del servei, i si s’ha donat ús a l’app de l’administració per donar a conèixer les incidències ocorregudes.

Incidències des de l’inici de contracte

L’adjudicació del contracte es va anunciar el 30 de juliol del 2021, però fins al 26 de desembre del mateix any no es va posar en marxa i té una durada de sis anys amb possibilitat de ser prorrogats a quatre anys més. El canvi es va anunciar com unes «millores en les freqüències dels autobusos» ja que suprimien línies com l’L87 de Viladecans i l’L81 a Gavà amb el pretext que augmentaven la freqüència a «només» 15 minuts d’espera, fet que segons els usuaris i diferents fonts no ha passat durant tot el temps d’adjudicació del contracte.

Notícies relacionades

Aquest mateix estiu, els ajuntaments dels municipis afectats van emetre un comunicat en què exigien a l’empresa adjudicatària que resolguessin les deficiències del servei amb tal de «garantir un transport públic de qualitat». La resposta va arribar amb rapidesa, i a inicis d’aquest mes d’agost, l’AMB i Avanza van fer públic un acord que preveia posar en marxa un pla de xoc de neteja i manteniment durant el mes d’agost, aprofitant que descendia la demanda del servei.

Més notícies de Sant Boi , Gavàl’Hospitalet i Viladecans en l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Viladecans Gavà