Transport públic

Els usuaris dels autobusos que uneixen el Baix Llobregat i Barcelona es queixen de les condicions del servei

Després d’una setmana i mitja de protestes, l’operador ha publicat un comunicat en què explica que hi continuen havent incidències fins a finals del mes de gener

Els usuaris dels autobusos que uneixen el Baix Llobregat i Barcelona es queixen de les condicions del servei

Ayuntamiento de Gavà

4
Es llegeix en minuts
Elena Martínez
Elena Martínez

Periodista

ver +

El recent nou operador del servei d’autobusos entre el Baix Llobregat i Barcelona, Avanza, ha rebut diverses queixes dels usuaris en les primeres setmanes de servei que afirmen que no s’està portant a terme els horaris ni les millores que es van comunicar.

El 26 de desembre, es va posar en marxa Avanza, el nou operador del servei del Transport Públic entre Barcelona i el Baix Llobregat, una companyia pertanyent a Mobility ADO, gràcies a l’adjudicació en el concurs de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). L’operadora porta diferents línies, com l’L80, l’E80, l’L86, l’E86, l’N16, l’N17, l’N18 i l’N19 que cobreixen trajectes entre Castelldefels, Gavà, el Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Barcelona i l’Hospitalet de Llobregat.

L’adjudicació del contracte es va anunciar el 30 de juliol del 2021, però fins al 26 de desembre del mateix any no s’ha posat en marxa i té una durada de sis anys amb possibilitat de ser prorrogats a quatre anys més. El canvi es va anunciar com unes «millores en les freqüències dels autobusos», ja que suprimien línies com l’L87 de Viladecans i l’L81 a Gavà amb el pretext que augmentaven la freqüència a «només» 15 minuts d’espera, cosa que, segons els usuaris i diferents fonts, no ha passat.

«Els autobusos semblen més vells i desgavellats»

Els usuaris han notat aquestes irregularitats, com és el cas del Borja, que agafa de tots els dies l’L80 i l’E80 a Viladecans per anar a treballar i la seva experiència amb l’operador la defineix com a «nefasta», ja que «van prometre molts canvis i de moment són molt pitjors, no passen cada 15 minuts, passen cada 30, com el servei anterior». Fins i tot afirma que hi ha autobusos que es passen la parada i no fan el trajecte correcte: «He tingut ja diversos problemes d’impuntualitat i al final he hagut d’optar per altres mitjans de transport, afirma el Borja amb enuig.

Un altre dels usuaris que agafa les línies E86 i L80 a Viladecans és el Jaume, que abans podia agafar l’L87, que li anava millor: «És un greuge, el fet que s’hagin carregat diverses línies d’autobús perjudica la meva puntualitat». Quant a l’aspecte dels autobusos, no són el «moderns i avançats que Avanza va prometre», sinó que «semblen molt més vells i desgavellats, i la seguretat del tema covid brilla per la seva absència». El Jaume insisteix en la deficiència del nou servei: «Això que passen cada 15 minuts, de vegades si de vegades no. En hores punta l’L86 en principi sí que passa, tot i que hi ha dies que no, de vegades no ha passat en una hora».

Usuaris de Twitter també han volgut explicar el seu descontentament davant de les promeses no complertes i fins i tot s’han fet ‘estudis’ per veure si és certa la puntualitat de les noves línies.

Demanen solucions «a les deficiències del servei»

ERC Viladecans ha sigut un dels grups polítics que s’han fet ressò d’aquesta casuística i ha anunciat el seu descontentament amb aquest canvi. Així, el principal grup de l’oposició a Viladecans ha realitzat una instància en què demana al govern local (PSC+Comuns) que exigeixi a Avanza i a l’AMB una solució immediata «a les deficiències del servei».

ERC Viladecans denuncia diferents irregularitats en el nou servei, com que «no hi ha comunicació entre els vehicles i l’emissora», i que molts autobusos «no disposen de la mampara homologada» per protegir els conductors dels usuaris seguint el protocol de seguretat per la pandèmia de la covid-19.

La regidora d’ERC Myriam Moysett ha asseverat que «bona part dels vehicles aportats per la nova concessionària provenen del Consorci Regional de Transports de Madrid des d’on van ser retirats per incomplir amb el seu pla de qualitat, després de superar els 10 anys d’antiguitat».

Resposta d’Avanza

Després d’una setmana i mitja d’incidències, l’operador ha publicat un comunicat en què explica que continuen existint incidències fins a finals del mes de gener i en què lamenten «profundament les afectacions i esperem recuperar la vostra confiança».

Notícies relacionades

D’aquesta manera, tal com detalla el comunicat, les línies d’autobusos E80 i E86 tornen a la freqüència de 30 minuts, quan inicialment es va afirmar que serien de cada 15 minuts. Un altre dels canvis és la supressió de la línia E97. La línia E98 és la que cobrirà la freqüència «promesa» i l’autobús passarà cada 15 minuts, però només en les hores punta del matí.

 Més notícies de Sant Boi , Gavàl’Hospitalet i Viladecans  en l’edició local d’EL PERIÓDICO

Temes:

Viladecans