Fundació Signo
L’hospital de Viladecans, premiat per la seva consulta d’infermeria d’Urgències
La Gestió d’Infermeria en la Demanda Aguda (GIDA) consisteix en un model de gestió a través del qual el personal d’infermeria assumeix íntegrament algunes de les consultes d’Urgències

L’Hospital de Viladecans (Baix Llobregat) obté un accèssit en els premis Profesor Barea de la Fundació Signo, en la categoria de desenvolupament per a la millora de l’atenció sanitària per a la consulta d’infermeria en l’atenció d’Urgències (GIDA) en un hospital comarcal.
La directora del centre, la Dra. Montse Oliveras, i la directora d’infermeria, Meritxell López, van ser els encarregats de recollir el premi durant l’acte d’entrega, que va tenir lloc dijous passat 7 d’octubre en un acte solemne en el Congrés de Madrid. Durant la presentació del projecte, Meritxell López va destacar la millora que ha suposat la implementació d’aquest model de gestió per a l’adequada i eficient gestió assistencial, contribuint a la descongestió d’urgències i l’optimització dels recursos del servei d’urgències, així com que per a la posada en marxa d’aquest projecte ha sigut i és imprescindible la col·laboració, esforç i flexibilitat de tots els professionals de l’hospital i especialment del servei d’urgències.
Atenció d’urgències
La Gestió d’Infermeria en la Demanda Aguda (GIDA) consisteix en un model de gestió a través del qual el personal d’infermeria assumeix, de manera integral, algunes de les consultes d’Urgències de nivell 4 i 5. D’aquesta manera, el temps d’espera dels pacients es redueix significativament, permetent que el professional mèdic pugui dedicar més temps a l’atenció de patologies més complexes, en conseqüència, la qualitat en l’assistència sanitària augmenta. L’Hospital de Viladecans ha sigut un hospital de l’Institut Català de la Salut pioner en la posada en marxa d’aquest model.
#Accésit #PremiosProfesorBarea 2021 en modalidad desarrollo profesional para mejora atención sanitaria
— Fundación Signo (@fundacionsigno) 7 de octubre de 2021
Consulta finalista por enfermera en la atención de urgencias de un hospital comarcal (GIDA)
Recoge el premio Meritxell López pic.twitter.com/Yk9P313SdK
Profesor Barea
Notícies relacionadesEls Premis Profesor Barea, que celebren aquest any la 19a edició, es destinen a projectes innovadors que suposin una millora substancial en la gestió sanitària i que estiguin relacionats amb la transformació de processos tecnològics, l’avaluació de resultats, el desenvolupament professionals, l’experiència del pacient i, com a novetat en aquesta última edició, en la gestió de la pandèmia de Covid-19. En aquesta edició s’han presentat un total de 53 treballs, ‘ n’han estat finalistes 12 d’aquests.
Més notícies deViladecans a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- CICLISME El caos s’apodera de l’estrena del Tour amb Enric Mas de protagonista
- Victòria del campió d’Europa (2-0) El Madrid topa amb Luis Enrique
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats
- Sánchez insisteix a "salvar el vaixell" però perd un altre peó
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Educació El psicòleg Álvaro Bilbao recorda les cinc preguntes que has de fer al teu fill abans que sigui tard
- Obesitat a Espanya: una pandèmia que causa una de cada cinc morts evitables
- Estudi de la personalitat Què significa desbloquejar el mòbil cada poc temps, segons la psicologia
- Salut ¿Per què els mosquits sempre et piquen a tu? La ciència ja té la resposta
- Lleida Quatre morts i sis ferits en un accident a l’A-2 a Soses amb quatre cotxes implicats