Viatges
¿Què puc fer si em perden la maleta a l’aeroport?
L’usuari disposa d’una sèrie de drets i un termini a respectar per reclamar una indemnització pel perjudici causat

La planificació d’unes vacances idíl·liques se’n pot anar en orris per un detall que en no poques ocasions es converteix en un autèntic malson per al viatger: quedar-se l’últim esperant que surti la maleta per la cinta d’equipatge de l’aeroport i adonar-se que l’equipatge s’ha extraviat. Davant aquest escenari és important mantenir la calma i seguir una sèrie de consells que minimitzin l’impacte del perjudici i garanteixin la millor indemnització. Aquests són els passos a seguir:
Reclamar sense demora al mateix aeroport. Després de constatar el contratemps, el millor és dirigir-se immediatament al taulell de l’aerolínia amb què s'ha viatjat i demanar l’informe d’irregularitat d’equipatge per deixar constància de la incidència, segons recomana l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), que proposa així mateix «confirmar la reclamació presentant un escrit al departament d’atenció al client de la companyia».
Conservar les factures de tots els productes de primera necessitat que hagi hagut de comprar davant la situació d’emergència, i pels quals té de dret de rebre el desemborsament, aparegui o no l’equipatge els dies següents. I si la maleta no apareix, l’usuari té dret a una compensació.
El viatger pot percebre uns 1.200 euros com a indemnització màxima per l’extraviament de la maleta o per les despeses derivades del material que no s’ha pogut utilitzar durant un temps determinat. «Si abans de volar vas fer una declaració del valor del teu equipatge, podràs exigir una indemnització màxima amb aquest valor. Si no vas fer la declaració, el màxim que podràs demanar són 1.200 euros», detalla l’OCU.
En cas que l’usuari recuperi l’equipatge, però presenti desperfectes, pot demanar que se li reparin o, si no fos possible, que se li reintegri l’import, requisit per al qual és imprescindible presentar la factura de compra de les maletes.
Respectar el termini màxim de tres setmanes per presentar la reclamació en cas que la maleta no arribi (tres setmanes sense tenir-ne notícies) o ho faci tard. El viatger disposa d’una setmana si la maleta arriba trencada o falta part de l’equipatge.
- Tecnologia Whatsapp ja et permet saber si el teu missatge ha sigut llegit per una persona diferent del destinatari original
- Sondeig de la Generalitat Enquesta CEO: El PSC es manté al capdavant i la caiguda de Junts impulsa a Aliança Catalana
- Una fàbrica de Badalona, acusada de "risc inacceptable" de càncer
- La història d'amor de l'exbisbe de Solsona, Xavier Novell, i Sílvia Caballol es convertirà en una sèrie de televisió
- Les obres de la Sagrera obliguen a destapar un altre cop la vil·la romana enterrada
- Tribunals Assassinat sense cadàver a Sant Andreu de la Barca: la fiscal reclama 15 anys de presó
- Avançar el rellotge ¿Quan és el canvi d’hora del 2025? Data de l’arribada de l’horari d’estiu
- Montero xifra en uns 200 milions el cost d’evitar que l’SMI tributi
- La família Serra llança una opa per excloure de borsa Catalana Occident
- Consum planteja una sanció a Lloguer Segur