Incompleix la normativa europea
Alerta per una plastilina de Tiger per a nens que pot causar lesions cutànies i problemes gastrointestinals
¿Què és l’‘slime’, la joguina de moda a les escoles que l’OCU considera perillosa?

La plastilina Tiger és una joguina d’argila mal·leable que s’utilitza per crear diferents figures i dissenys. Es presenta en diferents colors i textures, i és molt popular entre nens i adults per la seva facilitat d’ús i la varietat de possibilitats creatives que ofereix.
A més, és suau al tacte i es pot emmotllar fàcilment amb les mans o eines especialitzades. És una plastilina d’alta qualitat i es pot utilitzar diverses vegades si es guarda adequadament.
Tanmateix, el sistema europeu d’alertes ràpides de productes no alimentaris (Safety Gate) ha donat a conèixer una nova alerta sobre aquest producte destinat a públic infantil.
Problema de seguretat
Aquesta argila de modelar ha de ser retirada de la venda per falta de seguretat química, segons informa l’alerta europea, ja que els nivells de migració de bor incompleixen els requeriments de la Directiva de Seguretat de Joguines.
Es tracta d’un paquet de cinc pots transparents d’argila per modelar de cinc colors diferents: groc, verd, vermell, morat i blau, de 35 grams cada un. La referència és 3014809 i el número de lot, 238560. El producte, fabricat a la Xina, el distribueix l’empresa Flying Tiger Copenhague.
Notícies relacionadesEl bor és una substància tòxica i pot afectar l’organisme. En contacte amb la pell pot provocar lesions cutànies, i una intoxicació per bor en cas d’ingestió accidental pot tenir greus efectes, immediats i a llarg termini, des de vòmits i diarrees i altres problemes gastrointestinals, a provocar agitació o debilitat, arrítmies, convulsions...
A més se sap que la intoxicació per bor afecta la salut reproductiva, ja que causa toxicitat testicular i problemes de fertilitat.
- Universitat de Barcelona Un mosso que fa classes a la UB deté un home després de colar-se a la facultat per robar ordinadors
- Conflicte mercantil La jutge ordena al nou operador del bar Pinotxo de la Boqueria deixar d’utilitzar aquest nom comercial
- Ciclisme Brutal caiguda a la Volta: l’italià Cataldo es trenca el fèmur, el maluc, dues vèrtebres, la clavícula amb un pneumotòrax
- Precampanya municipal Xavier Trias nega tres vegades Puigdemont al Círculo Ecuestre però reafirma el seu independentisme
- Mapa delictiu Els punts calents de la inseguretat s’expandeixen del centre de Barcelona a la perifèria
- Homicidi Mata la seva tia i s’intenta treure la vida a Las Palmas de Gran Canària
- Sortejos Sorteig Bonoloto del dilluns 20 de març del 2023
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 21 de març del 2023
- Editorial Putin i la Xina: qui necessita a qui
- Joc d’atzar milionari La Primitiva avui: resultats i comprovar números premiats en el sorteig de dilluns, 6 de març del 2023