Amb antioxidants
El producte antiinflamatori que millora les teves receptes i del qual Espanya és el principal exportador
perd propietats si s’escalfa, de manera que el millor és consumir-lo en cru

Espanya és el principal productor d’un aliment interessantíssim a nivell nutricional: l’oli d’oliva verge extra (AOVE, per als amics). No només és un producte deliciós que pot ser utilitzat en incomptables receptes, sinó que també té propietats beneficioses per a la salut.
Recentment, un estudi de l’Hospital Universitari Reina Sofia de Còrdova ha observat que l’AOVE té propietats antiinflamatòries, a diferència d’altres olis de llavors com el de gira-sol.
A més, els autors de l’estudi van assenyalar la seva riquesa en antioxidants i compostos fenòlics. Això sí, és important tenir en compte que l’oli perd propietats si s’escalfa, de manera que el millor és menjar-lo en cru.
¿Quina diferència hi ha entre l’oli verge i el verge extra?
Notícies relacionadesLa diferència entre un oli d’oliva verge a seques i un verge extra és el nivell d’acidesa, ja que l’AOVE té un nivell més baix –màxim de 0,8º–, mentre que el verge té un màxim d’acidesa de 2º. Com més es manipuli i refini l’oli, més acidesa i menys conservarà les seves propietats beneficioses.
Receptes amb oli d’oliva en cru
Hi ha milions de receptes en les quals es pot utilitzar l’oli d’oliva verge extra. Com que el millor per a la salut és consumir-lo en cru, et proposem algunes maneres d’afegir-lo als teus plats:
En torrades de pa integral amb tomàquet
Sobre salses com hummus o guacamole
En amanides
Afegit a cremes de verdures, al gaspatxo o al salmorejo
Sobre carpaccios de carn
Sobre tàrtars de peix
Afegit sobre la teva pizza casolana, una vegada treta del forn (pots aromatitzar l’AOVE prèviament amb herbes i espècies)
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- En ple estiu Barcelona tanca la font ornamental de Glòries convertida de facto en piscina infantil
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU
- La meitat dels espanyols augmentarien la despesa en defensa