LA SEVA HISTÒRIA ES VA VIRALITZAR
Mor el coala que una dona va rescatar dels incendis d'Austràlia
Lewis ha hagut de ser sacrificat perquè no ha pogut recuperar-se de les greus cremades causades per les flames
El coalaqueva ser rescatat dels ferotges incendis que arrasen Austràlia i que va ser protagonista d’un vídeo viral, va ser sacrificat aquest dimarts al no recuperar-se de les ferides causades pel foc, segons ha informat l’organització animalista encarregada de la seva cura.
«Avui prenem la decisió de posar a dormir el Lewis», el nom que li van posar a l’animal, ha indicat a Facebook l’Hospital de Coales a Port Macquarie, a l’estat oriental de Nova Gal·les del Sud.
El marsupial va ser tractat durant dies a la clínica per les cremades causades per les flames a diverses parts del cos.
No millorava
No obstant, durant una revisió aquest dimarts per avaluar les ferides i canviar els embenats, els veterinaris van estimar que l’animal no havia millorat de les seves lesions.
«L’objectiu principal de l’hospital és el benestar animal, per la qual cosa vam prendre la decisió»d’eutanasiar el coala, ha explicat el centre.
El vídeo del coala, rescatat mentre fugia de les flames en una carretera al costat d’un bosc, va provocar un allau de missatges de solidaritat i donacions d’australians davant del dramatisme de les imatges.
Heroïna local
La seva rescatadora es va quedar en sostenidors per embolicar l’animal amb el seu jersei i li va ruixar amb aigua els pèls socarrimats mentre el coala emetia esgarips de dolor.
No hi ha xifres oficials, però els experts creuen que el nombre de coales morts durant els actuals incendis pot superar els mil, d’una població total que s’acosta als 80.000 espècimens.
Aquests marsupials, endèmics d’Austràlia, ja es troben amenaçats pel desenvolupament urbanístic i la clamídia, una malaltia bacteriana que els causa ceguesa, infertilitat i en alguns casos la mort.
Incendis ferotges
Els incendis, que han matat sis persones i han calcinat 500 vivendes i 13.000 quilòmetres quadrats des del passat 1 de juliol, han sigut relacionats amb la crisi climàtica, malgrat que el Govern, defensor del carbó, mira d’eludir el debat.
- Tradicions amb encant El poble de Catalunya que té un pessebre vivent de més de 200 persones: dia, horari i entrades
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
