polèmiques declaracions
La xarxa censura Félix de Azúa
Change.org acumula quatre peticions que reclamen la dimissió del nou acadèmic de la RAE
/
L'escriptor barceloní Félix de Azúa no arriba a un mes com a acadèmic a la Real Academia Española Real Academia Española (RAE). En aquest temps, quatre peticions publicades a la plataforma Change en reclamen la dimissió o el cessament a la RAE. Des que es va asseure a la butaca H majúscula de la RAE, el seu discurs, ja conegut, contra el catalanisme i els seus exabruptes a l'alcaldessa de Barcelona, Ada ColauBarcelonaAda Colau, l'han posat a la primera línia mediàtica.
Concretament, l'inici de les peticions de dimissió coincideixen amb la publicació d'una entrevista de l'acadèmic amb la revista 'Tiempo'. Les paraules de De Azúa en referència a l'alcaldessa de la capital catalana en van ser el desencadenant. "Colau hauria d'estar servint en una parada de peix", va etzibar l'escriptor. Els usuaris de Change que han engegat les peticions demanen la dimissió de De Azúa per aquestes declaracions "masclistes" i "classistes". La petició més exitosa, impulsada pel portal 'InfoLibre', ja l'han signat més de 120.000 persones. Fa menys d'una setmana, la RAE va respondre a la petició. L'acadèmia de la llengua no va valorar les declaracions de De Azúa sobre Colau ja que són una "opinió privada” d'un acadèmic.
Una altra petició publicada a Change demana a l'acadèmic que es retracti d'aquestes paraules, ja que "vendre o servir peix és digne".
- Producte de temporada Els amants dels ‘calçots’ ja tenen app: nou mapa per trobar les millors ‘calçotades’
- Agressió sexual El jutge accepta la rectificació de Mouliaá i torna a citar Errejón per comunicar-li l’obertura de judici per agressió sexual
- ACTUALITAT BLAUGRANA Rafa Yuste, president en funcions del Barça: «Allò del VAR va ser una vergonya, demanarem explicacions»
- Aturades a tot Espanya Així impactarà en la sanitat catalana la vaga de metges de la setmana que ve: la primària, al 25%, i l’activitat urgent, garantida
- Celebració anòmala Vaga, clausura d’escoles per vent i rua a porta tancada per pluja: ¿com han viscut les famílies aquesta ‘setmana horribilis’ de Carnaval?
