Tercer paquet anticrisi
Abonaments gratis de Renfe: ¿quin dia es començarà a tornar la fiança i com recuperar-la?
Les noves condicions dels abonaments gratuïts de Renfe per al 2023
¿Com t’afecten les mesures del Govern sobre el transport públic?
Des de la seva entrada en vigor el setembre passat, s’han expedit més de 750.000 abonaments gratuïts de Renfe. L’èxit de la iniciativa destinada als usuaris de Rodalies i Mitjana Distància ha donat peu que aquest títol es prorrogui durant l’acabat d’estrenar 2023, tal com va anunciar la ministra d’Hisenda María Jesús Montero l’octubre passat.
De tota manera, es pot destacar que els passatgers interessats a continuar desplaçant-se de forma gratuïta hauran de renovar el seu bitllet, que és a la venda a les taquilles o màquines de les estacions des del 28 de desembre. Així mateix, les persones que van complir els requisits necessaris per reclamar la devolució de la fiança de l’anterior abonament, ho podran fer ben aviat.
Devolució de la fiança
Tots els usuaris que van pagar la fiança de l’abonament amb targeta i que hagin completat un mínim de 16 viatges entre l’1 de setembre i el 31 de desembre rebran l’ingrés amb la quantitat dipositada a partir del 9 de gener. En cas que hagin complert aquest requisit i el pagament s’hagi fet en efectiu, podran acudir a les estacions per reclamar la devolució a partir del diumenge 15 de gener.
El nombre de trajectes es tracta de l’única condició per a les persones que volien recuperar el seu dipòsit de 10 o 20 euros, depenent de si eren usuaris de Rodalies o Mitjana Distància, respectivament.
En el cas dels trens de Mitjana Distància, els passatgers que fins a tres vegades hagin reservat plaça en un tren i finalment no hagin viatjat, tampoc podran reclamar que els tornin la fiança de 20 euros si no van cancel·lar la reserva.
Fins al 30 d’abril
Notícies relacionadesÉs important remarcar que aquestes mesures es mantindran durant tot l’any 2023, dividit en bitllets quadrimestrals. Els viatgers ja poden adquirir els seus títols de Renfe, que tindran validesa fins al 30 d’abril.
Com en els casos anteriors, serà necessari registrar-se amb el DNI a la xarxa del grup ferroviari, a més de dipositar una fiança i complir els mateixos requisits per poder recuperar-la més tard. Fins al moment, s’han venut un total de 230.000 bitllets, informen des de Renfe.
- SECTOR IMMOBILIARI Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 vivendes de lloguer a Espanya per 5.000 milions d’euros
- València Antonio Tejero, ingressat en estat greu en un hospital de València
- Assetjament escolar Els Mossos investiguen el suïcidi d’un menor a Lleida que va denunciar ‘bullying’
- Fons i promotores preparen la venda de més de 30.000 habitatges de lloguer
- Inditex intercanvia terrenys amb Alcampo per fer la nova seu a Sant Adrià
- Nou matinal RTVE llança ‘El segon cafè’, el nou matinal de La 2Cat amb Cristina Villanueva al capdavant
- Declaració conjunta Sánchez arriba a un acord amb Alemanya per avançar en l'oficialitat del català a la UE després de l'ultimàtum de Junts
- Fotografia La brillantor del cometa Lemmon corona el Pedraforca, la muntanya més màgica a Catalunya
- Relació en fase crítica Montero crida a «intensificar el diàleg» amb Junts després de la seva amenaça sense al·ludir a una reunió de Sánchez amb Puigdemont
- Okupació Un propietari recupera la seva vivenda a la platja en una distracció dels ocupes
