14 morts més que el 2019
La DGT atribueix l’augment de morts a les carreteres del juliol a les onades de calor

sociedad/_imagenesnoreste_Fot (121297572).jpg /
La Direcció General de Trànsit (DGT) atribueix l’augment dels morts a les carreteres del juliol, un 12% respecte a les xifres del mateix mes del 2019, fins als 131, a les onades de calor que s’han vingut registrant, ja que aquest factor fa que disminueixi l’atenció i la capacitat de reacció.
«La calor és un factor que incideix i afecta. Amb la calor cometem errors, i els errors a la carretera, al volant, es tradueixen en accidents», ha explicat el director general de la DGT, Pere Navarro, en una entrevista al canal 24 Horas.
La diferència seria 14 persones mortes més respecte al 2019, l’any abans de la pandèmia, respecte al qual han augmentat els desplaçaments un 5%. «2.124 morts per onada de calor i 131 en accidents de trànsit. Crec que les xifres parlen per si soles», ha recalcat.
Respecte a la Llei de Trànsit i Seguretat Viària, que va entrar en vigor el març passat, Navarro ha assenyalat que és necessari que els missatges sobre seguretat viària siguin senzills. «Si hi ha una velocitat límit, hi ha una velocitat límit. Les excepcions maten la credibilitat de la norma», ha comentat.
El director general de la DGT també ha recordat que en aquest cas no s’ha tocat la quantitat econòmica de les sancions. «Ho vam estar valorant, però el país no està per augmentar-la. A més, la seguretat viària va raonablement bé, per l qual cosa tampoc té sentit fer-ho ara», ha explicat.
Al ser preguntat per les campanyes de prevenció, Navarro ha posat èmfasi que han d’anar acompanyades de mesures per ser efectives a llarg termini, ja que si no és així, només es redueixen durant els sis mesos posteriors i no en els següents.
«Ens diuen que són molt dures, però la realitat és molt més dura. De vegades s’ha de cridar l’atenció sobre el drama que hi ha rere els accidents», ha assenyalat.
Notícies relacionadesNavarro ha afegit que s’ha de fer molta atenció si hi ha una avaria i és necessari baixar del cotxe a l’autopista i l’autovia, ja que els tres últims anys han mort 40 persones en atropellaments en aquestes circumstàncies –un dels últims, el conductor que el 30 de juliol va ser atropellat a l’autopista AP-7 al pas pel municipi de Montmeló (Vallès Oriental)–. «No baixis pel costat del trànsit», ha destacat.
També ha aprofitat per recordar als conductors la seva responsabilitat al volant davant la celebració de festes patronals els pròxims dies i ha incidit que no s’ha de permetre que persones que han begut condueixin.
- Entre el dolor i la nostàlgia
- Recomanacions «Dinar de 10»: els elogis al millor restaurant de Cornellà de Llobregat, segons Tripadvisor
- Temps Com controlar la temperatura de casa? Com dormir? Sis consells davant les onades de calor
- Portal de transparència Artur Mas, l’expresident que més gasta
- Mor una treballadora del servei de neteja municipal de Barcelona en plena onada de calor
- Barcelona, protagonista La barcelonina vLex es converteix en el nou unicorn espanyol
- Protesta Joves extutelats imploren a Drets Socials que no els faci tornar ajudes
- Administració de justícia Posada en marxa dels tribunals d’instància i les oficines de justícia
- Sanitat Els hospitals tancaran més de 10.200 llits a l’estiu per la falta de personal
- INFRAESTRUCTURES El Govern donarà avui llum verda a dos intercanviadors ferroviaris al Vallès