Seguretat viària
Girona converteix el seu nucli urbà en ‘zona 30’ a partir de l’11 de maig
Les vies que creuen la ciutat per connectar amb municipis veïns, en les quals predominen els carrils de doble circulació, estaran exemptes d’aquesta limitació i es podrà circular a 40 km/h
L’Ajuntament de Girona establirà un límit de velocitat de 30 quilòmetres per hora que entrarà en vigor a partir del pròxim dia 11 de maig i que afectarà tots els vehicles que circulin pel nucli urbà de la ciutat.
D’aquesta manera, Girona, que ja havia adaptat els límits de velocitat en trams concrets per millorar la seguretat viària, es convertirà en una ‘Ciutat 30’ i s’adaptarà a la nova reforma de la normativa de circulació, que entra en vigor la setmana que ve.
❕🚘 @Girona_cat presenta les mesures principals que aplicarà per adaptar la modificació del reglament general de circulació estatal a la localitat: arran d’aquest canvi, el límit de velocitat dins del nucli urbà de Girona serà de 30 km/h a partir de l’11.05 | #GironaSegura pic.twitter.com/RSPStpwgpl
— Ajuntament de Girona (@girona_cat) 3 de mayo de 2021
Fomentar el transport sostenible
Tot i que les denominades ‘zones 30’ ja s’havien aplicat a ciutats com Barcelona, Madrid o Bilbao, la Direcció General de Trànsit (DGT) ja va fer públiques les seves intencions d’establir aquest nou límit de velocitat a totes les ciutats d’Espanya, amb el que es pretén reduir els accidents a les ciutats i l’impacte negatiu del trànsit en la qualitat de l’aire.
«Si la velocitat és menor, el temps de reacció és més gran i l’impacte que rep la víctima també és menor», ha explicat Marta Sureda, regidora gironina de Mobilitat i Via Pública. La regidora també ha afegit que amb aquesta mesura es busca «fomentar l’ús de la bicicleta», al comptar amb carrers més segurs i adaptats per a l’ús d’aquest sistema de transport més sostenible.
Hi haurà excepcions
Des de l’Ajuntament ja s’ha informat que, al tractar-se d’una velocitat genèrica, no es col·locaran nous senyals de 30 km/h als carrers afectats. No obstant, es podrà continuar circulant a 40km/h a certes vies sempre que un senyal ho indiqui.
Notícies relacionadesLes vies exemptes que es contemplen amb aquesta nova normativa seran tots aquells eixos de la xarxa bàsica que creuen la ciutat per connectar amb municipis veïns. Unes carreteres on predominen els carrils de doble circulació.
En concret, a partir de l’11 de maig es permetrà circular a 40 km/h a carrers com Jaume I, el carrer Barcelona, Emili Grahit o el Passeig d’Olot. No obstant, l’Ajuntament adverteix que el nou límit no serà homogeni, cosa que significa que els conductors hauran d’estar atents a la senyalització de cada tram per complir amb les velocitats permeses.
- INVESTIGACIÓ Un regidor del PP a Esplugues va colar com a despeses del partit factures pròpies
- Salut pública Els metges avisen de l’expansió de la tinya entre els joves
-
- Una història de superació "L’addicció va agafar les regnes de la meva vida"
- Chery inicia el desembarcament xinès en el motor espanyol
- Puigdemont exigeix a Sánchez revertir "l’espoli fiscal" si vol el seu suport
- El PSC planteja ajudes iguals per a les famílies monoparentals i nombroses
- ERC busca en la indústria un motor per atraure nous votants
- Podem i Sumar pugnen per aconseguir representació parlamentària
- Camí de les urnes El PSOE confia en una coalició amb el PNB i no veu riscos per al Govern