Seguretat viària

Girona converteix el seu nucli urbà en ‘zona 30’ a partir de l’11 de maig

  • Les vies que creuen la ciutat per connectar amb municipis veïns, en les quals predominen els carrils de doble circulació, estaran exemptes d’aquesta limitació i es podrà circular a 40 km/h

Girona converteix el seu nucli urbà en ‘zona 30’ a partir de l’11 de maig
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Girona establirà un límit de velocitat de 30 quilòmetres per hora que entrarà en vigor a partir del pròxim dia 11 de maig i que afectarà tots els vehicles que circulin pel nucli urbà de la ciutat.

D’aquesta manera, Girona, que ja havia adaptat els límits de velocitat en trams concrets per millorar la seguretat viària, es convertirà en una ‘Ciutat 30’ i s’adaptarà a la nova reforma de la normativa de circulació, que entra en vigor la setmana que ve.

Fomentar el transport sostenible

Tot i que les denominades ‘zones 30’ ja s’havien aplicat a ciutats com Barcelona, Madrid o Bilbao, la Direcció General de Trànsit (DGT) ja va fer públiques les seves intencions d’establir aquest nou límit de velocitat a totes les ciutats d’Espanya, amb el que es pretén reduir els accidents a les ciutats i l’impacte negatiu del trànsit en la qualitat de l’aire.

«Si la velocitat és menor, el temps de reacció és més gran i l’impacte que rep la víctima també és menor», ha explicat Marta Sureda, regidora gironina de Mobilitat i Via Pública. La regidora també ha afegit que amb aquesta mesura es busca «fomentar l’ús de la bicicleta», al comptar amb carrers més segurs i adaptats per a l’ús d’aquest sistema de transport més sostenible.

Hi haurà excepcions

Des de l’Ajuntament ja s’ha informat que, al tractar-se d’una velocitat genèrica, no es col·locaran nous senyals de 30 km/h als carrers afectats. No obstant, es podrà continuar circulant a 40km/h a certes vies sempre que un senyal ho indiqui.

Notícies relacionades

Les vies exemptes que es contemplen amb aquesta nova normativa seran tots aquells eixos de la xarxa bàsica que creuen la ciutat per connectar amb municipis veïns. Unes carreteres on predominen els carrils de doble circulació.

En concret, a partir de l’11 de maig es permetrà circular a 40 km/h a carrers com Jaume I, el carrer Barcelona, Emili Grahit o el Passeig d’Olot. No obstant, l’Ajuntament adverteix que el nou límit no serà homogeni, cosa que significa que els conductors hauran d’estar atents a la senyalització de cada tram per complir amb les velocitats permeses.