Més control a les carreteres

Trànsit reinverteix tots els diners de les multes en seguretat viària

La Generalitat destina 50 milions d'euros anuals dels infractors a la prevenció d'accidents

zentauroepp11224263 transit190222171758

zentauroepp11224263 transit190222171758 / ALBERT BERTRAN

1
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

Els gairebé 50 milions d’euros que paguen cada any els conductors infractors en multes del Servei Català de Trànsit (SCT) es reinverteixen en seguretat viària. O el que és el mateix, cada multa serveix per evitar que es produeixi un accident i per millorar la seguretat a les carreteres.

Segons les respostes del conseller d’Interior Miquel Buch a dues preguntes sobre aquest tema plantejades per Ciutadans al Parlament, l’SCT recapta uns 50 milions d’euros a l’any en multes de circulació. En els últims anys, l’import ha oscil·lat entre els 55,6 milions d’euros de l’any 2014 i els 46,2 milions d’euros del 2017. I les quantitats destinades “a la gestió del trànsit i la seguretat viària” han oscil·lat entre els 51 milions del 2015 als 45,9 milions del 2018.

Campanyes de prevenció

Anna Pintó, responsable de Planificació de Seguretat Viària de l’SCT, ha explicat que la despesa està contemplada i prevista per llei en uns plans trianuals. Actualment, està en vigor el 2017-2019. Aquestes inversions es divideixen en sis grans eixos o objectius del pla estratègic. “El primer és la protecció dels usuaris de la mobilitat i allà s’hi inclouen les campanyes de prevenció”, indica Pintó. En aquest bloc s’hi inclouen també les iniciatives per protegir els usuaris més vulnerables com els ciclistes, els vianants i els motoristes.

Notícies relacionades

Altres iniciatives de l’SCT que sufraguen els infractors van dirigides a “impulsar un espai continu de seguretat viària”, és a dir, que l’usuari tingui la mateixa seguretat tant en zona interurbana com dins dels municipis, cosa que s’aconsegueix amb plans municipals i promocionant el transport públic a les ciutats. A més, es destinen diners també a coordinar entitats públiques i privades en matèria de mobilitat. També es contempla la formació en centres educatius, no només als alumnes, sinó també als seus professors.

Vigilància

Una de les destinacions més curioses de la despesa de l’SCT és la d’investigació i desenvolupament. “Hem creat una càtedra de seguretat viària de les motocicletes”, indica Pintó, que reconeix que de tota manera la partida més abundant de la despesa és la que es destina a la gestió del trànsit a Catalunya, que va des dels radars de les carreteres fins al mateix centre de control de Barcelona des d’on es controlen mig miler de càmeres situades en carreteres de tot el territori, sobretot en l’àrea metropolitana.

Temes:

Carreteres