Cultura sostenible
L’empresa de Terrassa Leitat impulsa el segell d’edició sostenible Llibre Ecoeditat
La iniciativa aplica tots els criteris per a la disminució de l’impacte ambiental de les publicacions

Les editorials Comanegra i Pol·len Edicions impulsen Llibre Ecoeditat, un segell d’ecoedició pioner arreu del món que acredita el baix nivell d’impacte ambiental de les publicacions. L’identificatiu fa un pas més en els criteris de l’anomenat BookDAPer, una calculadora de carboni específica del sector editorial que ja apliquen editorials i altres actors involucrats en l’Institut de l’Ecoedició, fundat fa un any també per Comanegra, Pol·len i l’empresa tecnològica de Terrassa Leitat.
El Llibro Ecoeditat incorpora tres criteris més considerats bàsics en ecoedició per la contribució a la disminució de l’impacte ambiental. Són la producció local, l’ús de paper certificat o reciclat, i la incorporació de la motxilla ecològica per donar a conèixer els impactes de la seva existència.
Notícies relacionadesLa constitució de l’Institut va ser l’abril del 2022 i actualment ja compta amb la integració en el projecte de socis com la impremta Novoprint i editorials com Penguin Random House, amb els seus segells en català De Butxaca, La Campana, La Magrana i Rosa dels Vents; Radical Books; Editorial Fonoll; Edicions Saloria; Akiara Books; Tigre de paper; Obrador Editorial; Edicions de la Moixera; La Talpera Editorial; Comanegra i Pol·len Edicions també com a usuaris.
Llegeix totes les notícies de Terrassa a EL PERIÓDICO Terrassa
- Un incendi al Baix Ebre crema 570 hectàrees, el 90% als Ports
- El mapa territorial Enquesta CIS: El PSOE assetja cinc governs autonòmics del PP en l’equador de la legislatura
- Osona Una ‘moto espia’ dels Mossos capta per la C-25 un conductor sense cinturó, parlant pel mòbil i bevent
- Xarxes Molts turistes confonen Mallorca amb França i creuen que l'alemany és l'idioma oficial, segons una enquesta de carrer a Palma
- FUTBOL El Reial Madrid demana ajornar el seu partit de lliga contra l’Osasuna al 29 d’octubre
- A Barcelona Els Mossos abaten un home que va matar el seu germà d'un tret i es va atrinxerar a Calldetenes
- Helicobacter pylori: així són els símptomes de la infecció que afecta la meitat de la població
- Última hora Incendi a Paüls: el vent dificulta els treballs d’extinció d’un foc que ha arrasat 2.300 hectàrees
- Homenatge a represaliats pel franquisme
- L’empresa mèdica que portarà IA catalana a un concurs de l’ONU