Pèrdua d’olfacte
L’Hospital Mútua Terrassa crea una Unitat d’Olfacte arran de l’increment de pacients amb anòsmia després de la Covid
Segons ha constatat el centre, l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus
Des de la nova unitat, a través d’exercicis orientats a reconèixer i recordar les olors, es preveu personalitzar més els tractaments
La iniciativa s’ha posat en marxa des dels Serveis d’Otorrinolaringologia i el de Rehabilitació

Els Serveis d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa (HUMT) i el de Rehabilitació han posat en marxa una Unitat d’Olfacte per atendre l’increment de pacients que perden capacitats nasals després de passar la Covid-19.
El centre ha constatat que l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus, que persisteix mesos després. Des de la nova unitat, el centre preveu personalitzar més els tractaments.
Per tractar l’anòsmia, la rehabilitació es basa a planificar diversos exercicis orientats a reconèixer novament les olors i recordar-les. Després de quatre mesos, els pacients afectats se’ls practicarà una olfactometria per comprovar si han evolucionat.
Notícies relacionadesAl marge dels pacients Covid, la nova Unitat també donarà servei als que presentin una anòsmia derivada d’altres patologies, com el refredat comú, la grip, la rinitis al·lèrgica, els pòlips nasals i les sinusitis agudes i cròniques. També està dirigida a pacients amb dificultats olfactives a causa de malalties neurodegeneratives, traumatismes o tumors cerebrals.
Més notícies de Terrassa, en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- La T.I.A contra el narcotràfic L’as a la màniga d’Ibáñez: arriba l’últim Mortadel·lo, un còmic inèdit i ‘perdut’ des de fa 10 anys
- Compte enrere en el sector bancari El mercat augura que el BBVA es quedarà entre el 30% i el 50% en l’opa
- Sector bancari El món empresarial català conté la respiració davant el final de l’opa
- Catalunya redueix la burocràcia per treballar als boscos
- ¿Ningú vol dimissions?
- El Govern es desvincula per complet d’Ábalos
- Tempesta judicial i política Una empresa de Panamà demana cita a Ábalos per expandir negoci
- Tempesta judicial i política L’empresària que va assegurar haver portat efectiu a Ferraz es reafirma
- context Corruptes i corromputs
- Regals, viatges i pensions alimentàries