Pèrdua d’olfacte
L’Hospital Mútua Terrassa crea una Unitat d’Olfacte arran de l’increment de pacients amb anòsmia després de la Covid
Segons ha constatat el centre, l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus
Des de la nova unitat, a través d’exercicis orientats a reconèixer i recordar les olors, es preveu personalitzar més els tractaments
La iniciativa s’ha posat en marxa des dels Serveis d’Otorrinolaringologia i el de Rehabilitació
Els Serveis d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa (HUMT) i el de Rehabilitació han posat en marxa una Unitat d’Olfacte per atendre l’increment de pacients que perden capacitats nasals després de passar la Covid-19.
El centre ha constatat que l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus, que persisteix mesos després. Des de la nova unitat, el centre preveu personalitzar més els tractaments.
Per tractar l’anòsmia, la rehabilitació es basa a planificar diversos exercicis orientats a reconèixer novament les olors i recordar-les. Després de quatre mesos, els pacients afectats se’ls practicarà una olfactometria per comprovar si han evolucionat.
Notícies relacionadesAl marge dels pacients Covid, la nova Unitat també donarà servei als que presentin una anòsmia derivada d’altres patologies, com el refredat comú, la grip, la rinitis al·lèrgica, els pòlips nasals i les sinusitis agudes i cròniques. També està dirigida a pacients amb dificultats olfactives a causa de malalties neurodegeneratives, traumatismes o tumors cerebrals.
Més notícies de Terrassa, en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- FC Barcelona El doctor Ripoll avisa sobre la possible lesió de Lamine Yamal: “Té un índex de recaiguda del 30% i compte amb el Mundial”
- Sant Jordi 2026 Sant Jordi es desperta amb ganes de rècord i sense crisi d’identitat
- Els micos de Gibraltar s’“automediquen” amb terra per digerir el menjar brossa dels turistes
- Inclusió escolar Un pare denuncia que la seva filla amb diabetis ha estat mesos sense poder anar al menjador escolar per manca de recursos
- La Portada d'El Matí de Catalunya Ràdio Sant Jordi, l’essència de Catalunya
