Pèrdua d’olfacte
L’Hospital Mútua Terrassa crea una Unitat d’Olfacte arran de l’increment de pacients amb anòsmia després de la Covid
Segons ha constatat el centre, l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus
Des de la nova unitat, a través d’exercicis orientats a reconèixer i recordar les olors, es preveu personalitzar més els tractaments
La iniciativa s’ha posat en marxa des dels Serveis d’Otorrinolaringologia i el de Rehabilitació
Els Serveis d’Otorrinolaringologia de l’Hospital Universitari Mútua Terrassa (HUMT) i el de Rehabilitació han posat en marxa una Unitat d’Olfacte per atendre l’increment de pacients que perden capacitats nasals després de passar la Covid-19.
El centre ha constatat que l’anòsmia és un símptoma inicial habitual entre els contagiats de coronavirus, que persisteix mesos després. Des de la nova unitat, el centre preveu personalitzar més els tractaments.
Per tractar l’anòsmia, la rehabilitació es basa a planificar diversos exercicis orientats a reconèixer novament les olors i recordar-les. Després de quatre mesos, els pacients afectats se’ls practicarà una olfactometria per comprovar si han evolucionat.
Notícies relacionadesAl marge dels pacients Covid, la nova Unitat també donarà servei als que presentin una anòsmia derivada d’altres patologies, com el refredat comú, la grip, la rinitis al·lèrgica, els pòlips nasals i les sinusitis agudes i cròniques. També està dirigida a pacients amb dificultats olfactives a causa de malalties neurodegeneratives, traumatismes o tumors cerebrals.
Més notícies de Terrassa, en l’edició local d’EL PERIÓDICO DE CATALUNYA
- Londres 1960 L’única vegada que Espanya tampoc va participar a Eurovisió: aquest va ser el motiu
- Ensenyament A 4t d’ESO triaran entre matemàtiques acadèmiques o pràctiques
- La tornada del rei Rosalía, eclipsada: els cantants i cançons més escoltades a Spotify Wrapped 2025
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- A Collserola Trobats 50 senglars morts dins del radi d’afectació de la pesta porcina africana
- Pesta porcina Experts catalans, espanyols i europeus rastrejaran la possible fuga de la pesta porcina des d’un laboratori
- Eleccions el 21-D La central nuclear d’Almaraz es converteix en arma electoral a Extremadura
- Violència de gènere Detingut un home de 35 anys per la mort d’una noia a Sevilla: s’investiga com a violència masclista
- Festes afinades Barcelona es prepara per a un Nadal ple de musicals
- Entendre-hi més Microbiota de la boca i càncer de pàncrees: una investigació prometedora
