Terrassa inicia els tràmits per intentar cobrar l'IBI a tres edificis que l'Església té a la ciutat
La iniciativa de la CUP ha rebut el suport al ple del PSC, el PDEcat, Terrassa en Comú i ERC

jrico34031698 terrassa 25 05 2016 entrevista al alcalde jordi ballart foto170118120708 /
L'Ajuntament de Terrassa, governat pel PSC i el PDEcat, iniciarà els tràmits per deixar de bonificar l'Impost de Béns Immobles (IBI) dels edificis egarencs que són propietat de l'església i on l'activitat principal no és estrictament el culte religiós.
La proposta, presentada pel grup municipal de la CUP, s'ha debatut en el ple ordinari corresponent al mes de juliol i ha comptat amb els vots a favor del PSC, el PDeCAT, Terrassa en Comú i ERC, l'abstenció de Ciutadans i el vot en contra del PP.
D'aquesta manera, la capital vallesana es converteix, juntament amb Badalona, en un dels primers municipis catalans en fer els primers passos per intentar eliminar les exempcions fiscals a l'Església, després que el Tribunal de Justícia de la Unió Europea alertés que, en alguns casos, es podrien considerar "ajuts estatals il·legals".
El text indica que "l'Ajuntament de Terrassa ha de fer una aposta clara per aconseguir una major justícia social. En aquest sentit, cal treballar per aconseguir una fiscalitat més justa. És necessari, doncs, obrar els expedients de revisió i comprovació a tots els immobles de l'església que tinguin activitat econòmica a Terrassa, per iniciar els tràmits per deixar d'aplicar aquesta exempció".
El portaveu de la CUP a la ciutat, Ander Zurimendi, ha considerat que "no hi pot haver una bonificació perquè per alguna cosa existeix una fiscalitat" i ha afegit que la CUP és partidària d'anar més enllà i que tampoc els immobles de l'església que no generin activitat econòmica tinguin bonificacions en aquesta direcció. "Hauríem d'obrir el debat sobre què ha de pagar l'església en un estat aconfessional", ha comentat.
Notícies relacionadesSegons les dades municipals, a Terrassa hi ha tres immobles de l'Església que podrien ser susceptibles d'haver de pagar l'IBI com qualsevol altre. Els serveis municipals hauran de revisar els tres casos i resoldre, doncs, la possible afectació d'aquesta sentència als esmentats immobles.
- EL PROTAGONISTA DEL CLÀSSIC Lamine Yamal, el fenomen que desborda les precaucions: independitzat, xofer del club i una amistat amb Morad
- L’escola d’hostaleria deixarà de fer classes a partir de l’estiu
- Al Centre "De premi": el bar de Sabadell aclamat per les seves patates braves
- Successos Tres detinguts per atracar un banc a Camarles
- Guardiola, a prop de firmar el divorci
- Consells pràctics Una experta en finances revela els tres hàbits que arruïnen milers de persones
- Vincle emocional Marián Rojas, psiquiatra: «La bona notícia és que l’aferrament es pot curar»
- Anne L’Huillier: "Vaig pensar que els meus col·legues no m’escoltaven"
- Ancoratges
- Marc Márquez s’exhibeix i guanya el seu sisè esprint consecutiu