Obert de Tennis dels EUA
Nadal sobreviu amb ensurts amb Fognini i es col·loca en tercera ronda
Després de superar l’italià 2-6, 6-4, 6-2 i 6-1 s’enfrontarà amb Richard Gasquet
La cosa a Arthur Ashe aquest dijous va anar d’ensurts per a Rafael Nadal i els seus fans. Primer, el que va donar Fabio Fognini, que es va apuntar el primer set davant un Nadal que va sortir absolutament desdibuixat en el seu partit de segona ronda a l’Obert dels Estats Units. Després, una vegada que el de Manacor va anar lentament tornant a les seves formes, o almenys a les suficients per redreçar les coses i prendre el control, un desafortunat cop amb la raqueta al nas en el quart joc del quart set que va obligar Nadal a rebre atenció mèdica. Però al final tots dos quedaran com un mal record que es perdrà davant el resultat, perquè Nadal va acabar guanyant 2-6, 6-4, 6-2 i 6-1 a l’italià i ja s’ha col·locat en tercera ronda del torneig novaiorquès que ha conquistat ja en quatre ocasions, on l’espera el seu amic Richard Gasquet.
Entre Nadal i Fognini no hi ha bones vibracions. Va ser en aquest mateix escenari on, el 2015, l’italià va remuntar dos sets en contra i va fer fora Nadal de la lluita pel títol. Aquest mateix any Fognini també va escalfar les coses però fora de les pistes, quan a Wimbledon va suggerir que la lesió abdominal de Nadal no era tan greu com va acabar demostrant-se.
Aquests eren els precedents per al partit d’aquest dijous, però el problema més gran per a Nadal no estava en el seu rival, sinó en ell mateix. Ha reconegut després que potser ha jugat «un dels pitjors principis d’un partit mai», i és molt dir per al veterà de 36 anys.
Però allà és on poc a poc ha anat apareixent el tennista que no per res té 22 grans en el seu historial, més que ningú. I el segon set ha sigut també un ball d’errors, en el qual cap dels dos ha aconseguit mantenir el seu servei en els cinc primers jocs. Però Nadal ha començat a veure més fallades a Fognini i quan s’ha obert la finestra, ha estirat no només joc, sinó cap.
«Quan aquests dies passen, tant de bo que no gaire sovint, necessites ser positiu i no frustrar-te. Si et frustres, no trobaràs una solució, per la qual cosa he pensat que el partit és llarg i m’he mantingut positiu», ha explicat. «Després de guanyar el segon set les coses han sigut més normals, però, per descomptat, no ha sigut un bon partit».
Notícies relacionadesEl desafortunat cop amb la raqueta també ha amenaçat de desviar aquesta recuperació però al final ha quedat en un ensurt. Ha sigut dolorós i l’ha deixat marejat però després de l’atenció mèdica ha pogut tornar. Fins i tot riure després, quan ha explicat que sí que li havia passat abans, però mai amb una raqueta, sinó «amb un pal de golf».
El bo és que tot queda enrere. I com deia Nadal, ara ve una altra oportunitat per a ell. I «seguir amb vida després d’un partit així significa molt».
- Mobilitat Catalunya aposta pels trens de 100 metres d’Alstom i deriva els de 200 metres d'Stadler a Madrid
- Baralla al carrer Apallissen un home a Blanes després que gairebé l'atropellessin i ell els ho recriminés
- Tribunals Els jutges frenen els desnonaments de dues víctimes de la trama del notari
- FUTBOL (SELECCIÓ) Espanya desconvoca Lamine i acusa el Barça d’ocultar informació de la seva lesió
- La gran demanda posa al límit les empreses que retiren amiant
- 'El segon cafè' de La 2Cat L’Editorial de Cristina Villanueva: Darrera oportunitat per aportar llum
- A partir del setembre del 2027 El Consell de Ministres aprova l’avantprojecte de llei per abaixar les ràtios a 22 a primària i 25 a l’ESO
- Entrevista Leo Messi: «M’imaginava jugant tota la meva vida a Barcelona»
- Dimissió Mazón Feijóo escull Pérez Llorca per substituir Mazón com a president de la Generalitat Valenciana
- Estratègia 2025-2050 Catalunya dissenya la seva xarxa ferroviària del futur: tres noves estacions AVE, empresa pública de trens i dos grans eixos que reordenen el mapa
