Rafa Nadal torna a patir però avança a l'Open dels EUA
S'enfrontarà amb Dolgopolov després d'imposar-se a Leonardo Mayer 6-7 (7-2), 6-3, 6-1 i 6-4
Roger Federer expulsa del torneig Feliciano López (6-3, 6-3 i 6-4) i jugarà amb Kohlschreiber
rpaniagua39859502 spain s rafael nadal returns the ball to serbia s dusan lajo170829224032 /
Rafael Nadal una altra vegada va patir en l'arrencada, una altra vegada va trobar el camí, i ja és a la quarta ronda de l'Open dels Estats Units. Després d'un principi de partit extremadament complicat contra Leonardo Mayer, que es va emportar el primer set en el 'tie break', Nadal va aconseguir enfilar el partit en el setè joc del segon set. Encara que fins llavors havia desaprofitat les primeres 13 pilotes de 'break', a la catorzena se'n va sortir. I en aquest punt Nadal i el partit van fer el gir de 180 graus que el de Manacor necessitava per entrar a vuitens, on l'espera l'ucraïnès Aleksandr Dolgopolov.
Dissabte, en una sessió diürna que es va allargar fins a prop de les nou del vespre a Nova York, Nadal va necessitar tres hores i 15 minuts per imposar-se a Mayer, el 59 del món, amb un marcador 6-7 (7-2), 6-3, 6-1 i 6-4. Després del partit, a la pista, reconeixia que la situació havia sigut “dura força estona”, una manera realista de descriure el primer set i l'arrencada del segon, moments en què el molestaven cada cop de l'esquerrà Mayer i cada una de les seves sacades, moments en què les seves cames semblaven paralitzades, i la seva raqueta, menys afilada.
Nadal tampoc sabia enumerar les boles de 'break' que havia necessitat fins a convertir la primera i quan li van recordar que van ser 14 (el màxim des d'un partit el 2010 a Bangkok contra Guillermo García López que va acabar perdent), va reconèixer que “no és un bon resultat”. Per sort, la victòria li permetia dir-ho rient.
En aquell moment, després de la lluita, física i mental, el joc va canviar. I Nadal, una altra vegada agressiu, una altra vegada reduint les opcions del rival, es va llançar cap a la meta. Ara sap que necessita seguir millorant, sobretot la dreta. A Flushing Meadows els seus tres primers partits han sigut molt més durs del que es podia anticipar. El de Dolgopolov, que es va desfer amb contundència de Viktor Troicki (6-1, 6-0 i 6-4), no s'anticipa més fàcil. El torneig avança i Nadal també. Segueix, com en els dies anteriors, a la recerca de les bones sensacions, però aquest dissabte donava a entendre que comença a trobar-les.
El duel amb Federer, més a prop
Notícies relacionadesQui es va trobar de ple amb la bona sensació va ser Roger Federer, que després de dos intensos partits a cinc sets, aquest dissabte a la nit es va imposar sense cap dificultat a Feliciano López. En una hora i 46 minuts el suís va segellar el 6-3, 6-3 i 7-5 que li garanteix la seva presència a la ronda de 16, on l'espera Philip Kohlschreiber.
Després del partit, el toledà, una mica abatut, lamentava haver perdut oportunitats. També assenyalava que, tot i els comentaris sobre els potencials problemes d'esquena que s'havien atribuït a Federer, ell no va notar en el suís ni un símptoma de lesió. El propietari de 19 grans, cinc a Nova York, segueix més que a punt.
- ChatGPT La IA aposta per aquest barri de Barcelona per viure: "On tradició i modernitat es troben"
- Previsió meteorològica El Nadal arribarà amb pluges, nevades i molt fred a Catalunya: aquestes són les previsions per a les pròximes setmanes
- La duresa d’una malaltia El pitjor moment en la vida de Jordi Cruyff
- L’Hospitalet Illa i Quirós firmen el soterrament de la Granvia
- Per indemnitzacions Les velles patates Corominas de Badalona deixen un deute de 200.000 euros al final de la seva liquidació
- Lloc recomanat El petit poble de Tarragona que 'National Geographic' considera "una obra d'art"
- Gestió de la salut pública El 60% d’infeccions emergents tenen origen animal: «Els veterinaris som clau en les crisis sanitàries»
- Has treballat menys de 25 anys? Així és com pots aconseguir les cotitzacions gratuïtes de la Seguretat Social
- Envelliment i salut mental: acceptar-se, empoderar-se, créixer
- Tecnologia i psicologia Un de cada vuit adolescents recorre a la IA en moments de malestar emocional
