Previsió meteorològica

Un avís del Meteocat: ¿treva a Catalunya?

Les mínimes seran més baixes en part de la comunitat autònoma

El temps a Barcelona: previsió meteorològica per avui, dijous 26 de juny

Un avís del Meteocat: ¿treva a Catalunya?
2
Es llegeix en minuts
Patricia López Avilés
Patricia López Avilés

Periodista.

Especialista en Barcelona i Catalunya

ver +

Un inici de setmana i un pont de Sant Joan marcat per la calor, sembla que el temps donarà una petita treva a Catalunya. 

El Sant Joan d’aquest any ha sigut el més càlid des que hi ha registres a l’Observatori Fabra de Barcelona, amb una temperatura màxima de 36 ºC i una mitjana diària de 30 ºC.

S’hi suma l’avís de Protecció Civil per la «calor intensa» que ha colpejat amb força tot el territori català: dimecres passat els termòmetres van registrar les temperatures més altes de l’any, sobretot a les comarques de Girona i el prelitoral amb valors de 35 ºC i 40 ºC.

Ambient suportable

No obstant, el temps ens donarà un respir durant la jornada d’aquest dijous, tot i que serà un canvi breu.

Laprevisió del Meteocat anuncia una jornada tranquil·la a Catalunya que, tot i que amb calor canicular, serà menys exagerada que en els últims dies. Les temperatures baixaran lleugerament i l’ambient serà calorós, però més suportable.

Les màximes rondaran els 35 ºC a l’interior i els 30 ºC al litoral, les més altes es registraran a Ponent, on arribaran als 37 ºC. Les mínimes també seran més baixes, sobretot a la meitat nord de la comunitat autònoma.

No es descarten pluges

A partir del migdia podran aparèixer núvols d’evolució diürna al Pirineu i en punts de l’interior i del prelitoral central. 

A més, no es descarten xàfecs febles a l’extrem nord del Pirineu ni en zones muntanyoses de l’interior del quadrant nord-est del territori. 

Barcelona arrencarà el dia amb 25 ºC, que podrien estirar-se fins als 31 ºC durant la tarda. A Girona, les mínimes marcaran 17 graus, però arribaran als 34 ºC.

A Lleida també començaran el dia amb 17 ºC, però els valors pujaran fins als 37 ºC de màxima. 

El cap de setmana

Aquesta situació seguirà al llarg de divendres, però de cara a dissabte tornaran a pujar les temperatures

Diumenge els termòmetres tornaran a disparar-se i marcaran valors similars als dels últims dies, cosa que provocarà de nou una calor sufocant que s’estendrà al llarg de la setmana que ve.

Notícies relacionades

En els últims dies de juny es registraran pics de 41 ºC o 42 ºC localment a Ponent i l’interior, i la vergonya serà asfixiant a la costa

Les nitsseran tòrrides –temperatura igual o superior als 25 ºC– al litoral i tropicals –temperatura mínima igual o superior als 20 ºC– a la resta del territori, per la qual cosa seran matinades de molt mal dormir.