Temps
Jorge Rey recorre a les vespes per predir com serà el final de l’estiu i l’arribada de l’hivern
El jove meteoròleg ha sorprès amb la seva última predicció
Va saltar a la fama amb la predicció del ‘Filomena’ amb el seu mètode de les cabañuelas

Jorge Rey és una de les grans promeses de la meteorologia espanyola. Comparteix les seves prediccions a través de les seves xarxes i va aconseguir una gran fama gràcies al mètode de les cabañuelas, amb el qual va aconseguir predir el ‘Filomena’.
Les cabañuelas són un conjunt de mètodes tradicionals de predicció meteorològica a llarg termini sense base científica utilitzat al centre i sud d’Espanya i a Amèrica. Aquest mètode consisteix a observar els primers dotze dies de l’any i segons el clima de cada dia serà el clima del mes corresponent, i el primer de gener és indicador del clima de gener o el 6 de gener indicador del clima de juny.
Rey ha sorprès tots els seus espectadors per referir-se al final d’estiu i l’arribada d’aquest hivern. «Any de vespes, any de neus i torbs», deia mentre recordava que «abans del Filomena vam tenir una gran població de vespes».
Sobre aquest estiu ha comentat que es «deia que venia un estiu més càlid, i en alguns punts fins i tot igual els resultats podrien ser que acaba sent més fred del normal, veurem exactament quins són els resultats».
«Segurament a Espanya el mes d’agost acaben penetrant DANAs, és a dir, borrasques, aire fred aïllat fora de la circulació atmosfèrica, les quals causen l’arribada de tempestes fortes a Espanya» ha afegit.
Sobre la possibilitat que aquest hivern visquem un fenomen com el ‘Filomena’, Rey ha volgut cridar a la calma: «Podria ser correcte... però cal ser cauts».
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- Pobresa a Catalunya La vida en un garatge de tres nens de l’Hospitalet: «¿Fins quan hem d’estar així?»
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Ocupació pública El Govern aprova aquest dimarts la pujada salarial del 0,5 % pendent per als funcionaris, segons CCOO i UGT
- Rellotge biològic masculí La ciència confirma que l’edat del pare és clau en el desenvolupament del fetus i la salut del nadó
- Salmonel·losi, la intoxicació estrella de l’estiu: riscos, símptomes i consells pràctics per evitar la infecció
- Les finances del club Radiografia de l'economia del Barça: "Hem passat de l'UCI a planta"
- Successos Mor un menor de dos anys en quedar-se tancat dins d'un cotxe a Valls
- Segons l’Institut Carles III Espanya registra 265 morts prematures atribuïbles a la calor de l’última setmana, 43 a Catalunya
- Corrupció al PSOE Els socis de Sánchez planten Feijóo i rebutgen negociar una moció de censura